• Anonym (ger upp)

Orkar inte mer. Måste skilja mig fast jag egentligen inte vill....

Jag har ingen att prata med om det här. Skämmigt att man inte har så mkt vänner att man kan ventilera irl...Men de jag faktiskt har vågar jag inte berätta för. Skäms, fast jag vet inte varför egentligen. Alla tror ju att allt är så bra, och jag orkar inte slå hål på fasaden.

Har varit gift/sambo med min man i fyra år drygt nu. Första året var jättebra, men sen började bråken. Min man slutade snusa i samband med att bråken startade, så jag trodde att det hade ett samband, men nu har det bara blivit värre.

Jag har tre barn sedan tidigare, och han inga. Relationen går upp och ner och för ett år sedan fick vi ett gemensamt barn. Vi är jätteglada över sonen, men nu i efterhand undrar jag hur jag kunde sätta mig i den här situationen. Inte alls att jag ångrar min son, men allt blir ju så mkt svårare om man vill bryta upp. Vill inte träffa honom varannan vecka, så som jag gör med mina äldre barn. Känns som ett OTROLIGT misslyckande!!!!!

Idag brakade helvetet löst. Ett litet tjafs som i en vanlig familj inte skulle bli så stort, blir till KATASTROF! Alla inblandade skrek o vrålade. Jag satt bredvid och försökte "släcka alla eldar". Medla. Men jag blev helt bortkollrad och i efterhand fattar jag inte vad som hände.

Slutade med att min dotter stängde in sig på sitt rum o vägrade äta frukost. Min man stängde in sig i datarummet med minstingen. Jag tog grötkastrullen med gammal gröt och vatten i och dängde i diskbänken i frustration och bara storgrät. Kändes som att allt är slut nu. Jag ser ingen utväg än att skiljas. Orkar inte leva med bråk som bara blir värre och värre. När dessutom mina barn dras in i bråken orkar jag inte. Känns som om det enda raka är att försöka hitta en egen lägenhet på nåt jävla sätt och dra härifrån.

Hela förmiddagen har jag varit som apatisk. Gått ut och gått med sonen på promenad, gett honom mat, badat honom och fått honom att sova. Känner mig som en levande död.

• Svar på tråden Orkar inte mer. Måste skilja mig fast jag egentligen inte vill....
  • MiisPiis

Du säger att du egentligen inte vill skiljas......tror du inte rådgivning skulle kunna vara något då?

• Anonym

Lider med dig!
    Verkar ändå som att kärleken finns där...skulle ni inte kunna försöka med rådgivning eller liknande innan ni flyttar ifrån varandra, man vet ju aldrig, kanske det finns orsaker till bråken som ni inte vet om, är medvetna om själva?

• Anonym (en mamma)

Vad bråkar ni om?

• Styrdans

Du vill kanske ge förhållandet en chans. Om gubben också vill det ska ni kanske söka hjälp ihop. Annars är det ju ingen idé att fortsätta för en massa okontrollerade bråk är ingen nyttig miljö för barn.

• Anonym (mammsen)

Jag och min sambo är/var i en liknande sits, dock har vi inga gemensamma barn (än :).

Vi har bråkat en massor och för någon månad sedan började min sambo packa sina aker för att sedan gå.. Då stod jag md min son i famnen och jag bara grät ochföll ihop på golvet.. Lyckligtvist är jag ingen planksteg längre, så sonen landade mjukt iallafall..

Men vi satteo ss ner.. Nu går vi på KBT i kyrkan (där är det gratis).

Och det har fört oss betydligt närmare varandra

• Anonym (ger upp)

Ja, vad bråkar vi om egentligen? Det känns som om vi bråkar om ingenting. En fjäder blir till en höna. Vi misstolkar varandras signaler hela tiden. Han låter ofta burdus och jag eller barnen tror att han arg, fast han kanske inte är det. Han misstolkar mig ideligen. Blir arg för minsta lilla.

Jag har aldrig varit med en person som jag bråkat så mkt med. Vill inte ge honom all skuld, men jag tycker att han beter sig barnsligt många gånger när det blir bråk. Ska betala tillbaka med samma mynt tex som bara driver upp ångan i bråken. Efteråt är han oftast ångerfull och säger förlåt, men har väldigt svårt att medge att han faktiskt har fel ibland. Han ska alltid ha sista ordet. Jag är en ganska stark person som kan säga ifrån, men med honom blir jag jätteliten. Jag kan aldrig "vinna" ett bråk med honom. Nu förtiden har jag gett upp. Orkar inte ta en diskussion, men han är väldigt lyhörd, så han ser ju på mig att det är ngt. Då frågar han vad det är, och till slut är diskussionen igång fastän jag inte vill. Vet att det inte är bra att sopa under mattan, men ibland kanske det kan vara bättre än att bråka om allt som det blir numera.

Anonym mamsen skrev KBT. Vad är det? Finns det överallt?

• Anonym (en mamma)

Så märligt det skulle kunna vara jag som beskrev mina och sambos bråk, det låter precis som oss!!! Visst är det jobbigt! Känns som att han och jag pratar helt olika språk!

• Anonym

KBT är kongnitiv beteende terapi. Och nej det finns inte överallt, efterfrågan är större än tillgången.

• Anonym (mammsen)

TS: KBT är kognitiv beteende terapi. Det går ut på att förndra ett beteende man inte är nöjd med.. Och än så länge hr det funkat alldeles utmärkt..

KBT ska finnas överallt, dock vet jag inte om det finns i varje kyrka.. Vi valde ju att söka oss till kyrkan för att få hjälp just för att det är gratis.. Och då visade sig prästen vara KBT terapeut, och han är sjukt duktig..

• Anonym (ger upp)

Anonym (en mamma) skrev 2008-11-18 12:14:12 följande:

Så märligt det skulle kunna vara jag som beskrev mina och sambos bråk, det låter precis som oss!!! Visst är det jobbigt! Känns som att han och jag pratar helt olika språk!
    Förmodligen är vi inte ensamma om att ha det såhär. Bara det att man går inte omkring och pratar om det. Skämmigt att man inte är lyckliga...Men när allt är bra är allt verkligen bra och då sätter man på sig skygglapparna och glömmer allt jobbigt.

Nu måste jag ta tag i det här. Söka hjälp är ett måste. För även om vi ska skiljas så kommer jag ju inte härifrån på en gång. Lär ju ta ett tag. Under tiden måste jag hålla näsan över vattenytan annars går jag under.
Svar på tråden Orkar inte mer. Måste skilja mig fast jag egentligen inte vill....