• Varför så svårt

4-skift hur jobbar ni???

Hej

Ja som frågan lyder..
    Sj jobbar jag i en fabrik, vi är 4 olika skift vi kan kalla de 1.2.3.4

Varje dag är de 3 skift som jobbar tex fm em natt ett av skiften lediga...

De jag är ute efter är att få reda på hur arbetstiderna ligger hos er andra som ochså jobbar såhär...

Hur får ni ihopa årsarbetstiden???

• Svar på tråden 4-skift hur jobbar ni???
  • Amazina

Vi har egentligen fler skift än så, med mellanskift mm. Vi jobbar oregelbundet, kanske tre dagar, en kväll och sen ledigt eller tvärt om. Jag vet dock att poliserna här jobbar antingen morgon, kväll, natt och sen ledigt eller omvänt. Ofta får man ju "gratis" komptid vid natttjänsten, dvs att varje timme är värd 1 timme och en kvart el liknande, så ofta läggs kompdagar in emellanåt också. Jag tycker det är superskönt att jobba skift! Äntligen har man tid att gå på stan, handla, tvätta och fixa när alla andra jobbar. Betyder mycket för mig!

• Mia med 2

på mitt förra jobb och sambons nuvarande jobb är det femskift (vi jobbade på samma jobb).

fem olika skift som arbetar, tre olika per dag, förutom helg då det är två olika.

man jobbar, dag 7-15, eftermiddag 15-23 och natt 23-7 på vardagarna.
    på helgen jobbar man antingen dag 7-19 eller natt 19-7.

Romeo o5o6o2 & Leia o7o5o7 (¯\(o_º)/¯)
  • Varför så svårt

Ok vi har ju övertidsstopp så vi kan inte jobba in o ta ut i komp sen..
    Vi hade tidigare 5 skift o det var mkt bättre för då visste man att man jobba 6 dagar ledig 4..

Nu är vi inne på dag9 av 11 för att vara lediga fredag (går av på morgonen kl 6) lördag söndag sen e de full rulle igen
    bara för att ta ett ex så jobbar vi nästa v
    Mån: Natt (22-06)
    Tis: Natt(22-06)
    Ons:fri
    Tors:fri
    Fre: Fm (6-14)
    Lörd: Fm (6-14)
    Sönd: Natt (22-06)

• Mia med 2

kan tillägga att var femte vecka har man sju dagars ledighet i rad.

Romeo o5o6o2 & Leia o7o5o7 (¯\(o_º)/¯)
Svar på tråden 4-skift hur jobbar ni???