• Pymsan

Hur tidigt kan man se hjärtat slå på VUL????

Jag är bara i v 6 men har funderingar på att kolla om min gyn gör VUL. Det är mycket oro och nervositet så här tidigt och det skulle kännas bättre om man fick se ett litet hjärta picka.... Men det kanske är långt tills man ens kan se det?

• Svar på tråden Hur tidigt kan man se hjärtat slå på VUL????
  • Ärtisen

tror man kan se de från v6.. om inte ännu tidigare..

• Jesster

Tidigast är egentligen 6+4 men beroende på när man hade ÄL och när ägget fäste i livmodern så är det många som ser tidigare men vanligast är att det inte syns något förrän v.8 någongång.

Den som söker han finner - www.google.se
  • Ärtisen

Kan va så att hjärtat börjar slå i vecka sex.. men man kanske inte ser de förens i v8.. jag såg de i v8 hur tydligt som hälst..

• Pymsan

Tack för era svar tjejer! Då kanske man borde lugna sig lite till. Skulle jag gå nu och inte se nåt så skulle jag ju bara bli orolig.... Kanske skulle rådgöra med gyn.

• Anke

på mig såg man hjärta i 5+6

¨ ¨*:+..+¤+:.:Nora 060810 ♥ Pricken Bf 090503¨:.:+¤+..+:*¨¨ ¨
  • prinsessansmage

Pa mig i v.7 (6+4).

• Pymsan

Börjar luta åt att inte gå till gyn iaf.... kommer ju bara bli supernojig o jätteorolig om man inte ser hjärtat....

• Underbaring

vet inte riktigt från när, det kanske kan skilja lite? själv såg de hjärrtat slå i v. 6+6

• AlwaysOnMyMind

Jag såg hjärtat slå i vecka 6+1

° ★ Izabelle 071004 ° ★ BF 090713 ° ★
  • Harlow

Mitt råd är att vänta lite, för om du inte får se nåt hjärta kommer du bli jätteorolig. Så var fallet för mig, var på vul i v.6, men då kunde vi inte se nåt hjärta.
    Fick en ny tid 3 veckor senare för att se så fostret fortfarande levde, och du kan ju tänka dig hur orolig jag var den tiden...
    Kom tillbaka i v.9 och fick se ett friskt litet hjärta picka på! :)
    Det var helt enkelt för tidigt första gången.
    Detta har också mycket att göra med hur bra utrustning de har där man gör ultraljudet.
    Som sagt, det kan faktiskt vara för tidigt att se i v.6.
    KRAM och lycka till

• Pymsan
    Svar på #13
    Tack! Jag går på din linje! Det är precis det jag är rädd för, att de inte ska se nåt och sen ska jag vara tokorolig i flera veckor. Bättre att avvakta och förlita sig på att det kommer gå bra, man kan ändå inte påverka det på nåt sätt. Kram!
  • hjäärta

Jag gjorde VUL för att få veta vilken vecka jag är i, hade inget inget hjärtljud så läkaren sa att antingen är jag i vecka 5 eller så kommer jag få missfall... Nu går jag runt och är som ett nervvrak... fick tid igen om 10 dagar efter besöket som infaller sig på måndag!! då skulle de synas hjärtljud om allt va bra sa han...
    och när jag kom hem och fick läsa lite om det så behövde det inte synas förrän i v 8 typ? åhh.... varför säger inte läkaren det då?? istället för att oro mig som en galning???

• Pymsan
    Svar på #15
    Men fy vad opedagogiskt sagt! Vilken idiot till läkare! Oro helt i onödan ju, för precis som du skriver så kan det dröja till vecka 8 nånstans innan man ser hjärtljud. Håller alla tummar för dig på nästa besök!
Svar på tråden Hur tidigt kan man se hjärtat slå på VUL????