• Delphi

Hjälp ang. F1-biljetter, present till maken.

Hej.

Är det någon som varit på F1, men som inte köpt "färdigt" paket? Jag skulle vilja överraska maken. Men vet inte riktigt var jag skall leta m.m Någon som har förslag??

Tack på förhand

• Svar på tråden Hjälp ang. F1-biljetter, present till maken.
  • Black roses

Vart skulle han vilja åka?? Tyskland o belgien är ju närmast, men det kanske finns önskemål??

Mvh M G

• Tecken

Jag har varit flera gånger, aldrig köpt färdiga paket. Tänk på att ni måste vara ute i VÄLDIGT god tid för att få bra platser i t ex Tyskland.

• Delphi

Jag skulle vilja åka till Budapest, men det verkar lite dyrare.
    Och vad jag förstått så kör dom inte i Hockenheim längre utan i
    köln någonstans?? Har kollat lite på Barcelona också, men där verkar så dyrt att bo där. Har ni bilat till tyskland eller tagit flyget?? Har ni bokat biljetterna via boxoffice eller direkt via arenan, och hur hittar man dom i så fall? Och om man åker vill man då se fre till söndag, eller är det själva tävlingsloppet som man är ute efter??

Kan tänka mig att åka till tyskland, spanien eller ungern. Så jag har nåt att göra när han kollar på loppen.

Tack , tack

• Black roses
    Delphi skrev 2008-11-19 14:29:07 följande:
    Jag skulle vilja åka till Budapest, men det verkar lite dyrare. Och vad jag förstått så kör dom inte i Hockenheim längre utan i köln någonstans?? Har kollat lite på Barcelona också, men där verkar så dyrt att bo där. Har ni bilat till tyskland eller tagit flyget?? Har ni bokat biljetterna via boxoffice eller direkt via arenan, och hur hittar man dom i så fall? Och om man åker vill man då se fre till söndag, eller är det själva tävlingsloppet som man är ute efter?? Kan tänka mig att åka till tyskland, spanien eller ungern. Så jag har nåt att göra när han kollar på loppen. Tack , tack
    Maken min håller på o kollar upp åt dig.. Han har varit nästan överallt o flertalet ggr.. Han har dessutom inte tagit några paket, utan de har bilat..
    Frågan är, gillar din man kval o träning?? De körs ju fredag o lördag, samt att under fredag o lördag körs ju även andra bilklasser, beror lite på vilken bana man väljer.. Sen går ju huvudracet på söndagen.. Är han väldigt frälst, som min man, så vill han nog se alla 3 dagarna... Jag återkommer så snart maken hittat den info du behöver..

Mvh M G
  • Delphi

Tack, va gulliga ni är. Jag antar att han skulle vilja gå alla tre dagarna. Och det är klart är man intresserad och väl åker på en sån grej så vill man nog se allt.. Har du lust att kolla med maken hur lång tid det tog att bila till tyskland.
    Kikar tillbaks lite senare, eller imorgon. Tack igen.

Mvh L

• Black roses

Hej igen...
    Jag har just fått 3 länkar, som du kan kolla in..

www.hungaroinfo.com/formel1/tickets_all_en.htm

Denna länken har en karta, som visar olika platser av banan, samt deras olika priser.. Det finns olika alternativ, Wkd, står för hela helgen, sun, endast för söndag..

www.circuitcat.com/ingles/venta/index_f1.asp

Denna är lite klurigare, men det finns 2 fält under information about places, den ena är kartan, den heter location of grandstands and carparks, den andre under är prislistan..

www.koelnticket.de/index.php&serviceid=581

www.nuerburgring.de/Formula-1.305.0.html

Här är 2 länkar till Nurnburgring.. tyvärr hittar vi ingen karta för 2009 års placeringar av läktarna, då de bygger om.. Därav den för 2008, då den kan ge en liten uppfattning om hur det ser ut...

Har du frågor, kontakta mig via min inbox.. Vi hjälper mer än gärna till..

Mvh M G

• Black roses
    Delphi skrev 2008-11-19 15:04:30 följande:
    Tack, va gulliga ni är. Jag antar att han skulle vilja gå alla tre dagarna. Och det är klart är man intresserad och väl åker på en sån grej så vill man nog se allt.. Har du lust att kolla med maken hur lång tid det tog att bila till tyskland. Kikar tillbaks lite senare, eller imorgon. Tack igen. Mvh L
    Nu bor vi utanför Skövde, så vi har dryga 120 mil, ge o ta lite.. Men det tar ungefär en dag, beroende på färjor etc..

Mvh M G
  • Tecken

Budapest är inte dyrare - men det är en väldigt tråkig bana (långsam och gammal!) och den ska förmodligen bytas ut snart (mot en bana vid Balatonsjön, om jag förstått det hela rätt).

Det kan vara riktigt svårt att ta sig till Hungaroring från centrala Budapest - med bil kan det ta många timmar i kö på M3:an - och glöm det där med parkering... Gratisbuss finns för dem med grandstandbiljetter = knökfullt! Ett alternativ är att åka HÈV (pendeltåg), men där är det också apmycket folk, och man får knata en bra bit och risken finns att man går vilse (ca 2km icke uppskyltad promenad över en åker).

Och så det positiva: Billiga weekendbiljetter, som faktiskt går att få tag på även några dagar innan racet (Silver 5 har bäst utsikt!). Om man inte bor i Budapest, utan "åt andra hållet" (typ Gödöllö eller Hatvan) så är det betydligt smidigare att ta sig till Hungaroring. Det är VÄLDIGT svårt att fixa boende i Budapest under GP-dagarna, så boka nu

• Delphi

Hej igen.

Har ni stått eller haft sittplats. Och jag antar att man hellre sitter och helst framför mål/start?? Men det kan kära maken bara drömma om, för det har jag inte råd med. Men var sitter man bäst men med överkomligt pris?? Efter start eller innan start eller på andra sidan???

Följande länk hitta jag på ving.

static.travelinspiration.info/media/images/picture_archive/undefined_size/490000-441_335-EVE-1.jpg

vet inte om det är gammla eller nya banan, men om man får välja där, var sitter man då??

Budapest låter lite besvärligt med tanke på vad du skrev om att ta sig till banan. Hur är det med Monaco då??

Tack igen för er hjälp.

Mvh L

• Delphi

Glömde fråga, hur långt är det från köln till Nurburgring.

Tack tack

Svar på tråden Hjälp ang. F1-biljetter, present till maken.