• Daniboy

    Är Zlatan värd 3 guldbollar

    Igår så fick zlatan sin tredje guldboll....

    Personligen så tycker jag han är en enastående talang men han hyllas lite för mycket tycker jag, Hur svårt är det att spela med den omgivningen som han har haft i alla lag.
    Tror det är därför som han inte vill avsluta sin karriär i svenska ligan....
    Men absolut att han är en av världens 7-8 spelare kan jag hålla med om....

  • Svar på tråden Är Zlatan värd 3 guldbollar
  • Rocker

    Klart han är värd 3 guldbollar, lyckas dock inte så bra i landslaget men det beror ju på att han har ju inte samma stjärnor runt sig där som i Inter, tror inte resten av landslaget hinner med i hans tänkande. Däremot finns det ju många mer kompleta spelare i världen men då är det väl mest mittfälltare jag tänker på, Zlatan är nog en av världens bästa forwards... Sen kommer jag att tänka lite på Magnus Ugglas låt....bra för att va svensk ;)

  • Daniboy

    Absolut han är inte svensk i sätt att uttrycka sig eller spela men det är ju det som gör honom så speciell.
    Och det är nog bara Henke Larsson som förstår hans tänkande men det är ju för att han har varit i lika stora klubblag, tänk om han var 10 år yngre vilket anfall vi hade kunnat haft...

  • Pappakeno

    Ja han var sveriges bästa fotbollsspelare 2008 precis som han var vid de tidigare guldbollarna. Jag kan inte ens se vem som skulle ha varit i närheten av att hota honom i år. Han har varit i grym form i år.

    Zlatan är ypperlig i svenska landslaget och hade varit gudomlig om han spelade i det franska eller italienska där det går snabbare och bollarna kommer på fötterna.

  • Daniboy

    Absolut men jag önskar att sveriges landslag inte var så beroende av honom, men tyvärr så kretsar det mesta runt honom.
    Önskar bara att han kan lyckas lika bra, När Zlatan har en dålig dag så blir han så osynlig och springer inte, Han måste ju fatta att han alltid drar på sig minst 2 motspelare så han måste fortsätta och röra sig på planen så det öppnar upp för dom andra.

  • Becker

    Ja, han är utan konkurrens. Titta på kvällens match.

  • Euphoric

    De e klart han ska ha den. Vem annars? Finns ju inte en person till som håller ens halva klassen.

    När han får bollarna på fötterna av andra kompetenta spelare i inter så är det klart han presterar bättre än i landslaget, där bollarna flyger högt och helt fel från backlinjen som inte skulle kunna träffa en lada inifrån. Men omgivningen gör inte spelaren, man kan inte sätta vem som helst i inter och få samma prestation som zlatan gör, det är att förringa hans kunskaper. Vore det så skulle vi ha hundratals zlatans och ronaldos och kakas och messis osv osv osv.

  • PinkY1987

    Han är värd det. han är en av sveriges bästa spelare. helt klart.

  • Robbn

    oj, ser ut som att det bara är jag som är sjukt trött på honnom.
    Stört, bäst, vackrast enligt honnom själv. nej fy!

  • Daniboy
    Svar på #9
    Jo men som fotbolls spelare så är det ingen som kan mäta sig med honom i sverige sen så visst kan jag hålla med om att det är tröttsamt att höra på honom
  • Pappa Jörgen

    Har vi inga andra än han. jag tycker som er att han är klart 5-10 bästa i världen. Tyvärr finns det ingen som är i hans klass tyvärr.
    Väldigt synd tycker jag. Borde kunna få fram andra spelare också.
    Bättre Backar Bättre Mittfält.

  • Sorax

    ja visst är han det, han är en mycket bra spelare som kan göra det mesta på en fotbollsplan...

  • Pecado

    Det Carew gör med en bollkan ju Zlatan göra med en apelsin.
    Så han måste vara bra,eller hur? ;)
    Så länge ingen kommer i närheten av hans klass på planen lär han prenumerera på guldbollen.

  • Euphoric

    Sen kan jag tycka de e skönt att han inte är så jävla svensk och står och snackar ned sig själv hela tiden. Man måste ha bra självförtroende och tro på sig själv om man verkligen ska lyckas. Inte bara hylla kollektivet och stå och passa på mållinjen för att låta någon annan få göra mål. Kanske är därför resten av svenskarna knappt får sitta på bänken i sina lag?

    Titta på ronaldo, världens bästa spelare. "jag är nummer 1, 2 och 3 i världen". Självförtroende.

  • Daniboy

    Jo precis han är ju så osvensk i sitt betende på och utanför planen så sverige ska bara vara glada att han spelar för sverige
    men jag önskar verkligen att han kunde lyckas i landslaget.
    Men om sanningen ska fram så är jag bättre än zlatan han och jag bildar anfalls par i inter på fifa 2009 på xbox360 och jag har gjort 16 mer mål och har 7 fler assist än honom så jag kanske får guldbollen nästa år...he he eh he he

Svar på tråden Är Zlatan värd 3 guldbollar