Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Earth Angel

Sushibuffé!?

Är så sjukt sugen på detta (och hungrig ) så undrar hur andra tänker kring det här med sushibuffé när man är gravid?

Jag har bara ätit sushi som är direkt nygjord under grav. , men bufférna brukar ju överlag vara ganska fräscha (tänkte gå till ett ställe som jag brukar gå till också). Hur skulle ni göra? Vänta eller gå och äta buffé?

• Svar på tråden Sushibuffé!?
  • agustibebbe

Dom brukar ju fylla på eftersom, det är nog lika som nygjort skulle jag tro.
    Jag hade gått. Åt förövrigt massa sushi när jag var gravid.

• Earth Angel

Då kör jag nog på, vad gott det ska bli! Har ju som sagt ätit massa nygjord sushi men blev så sugen på den där buffén!

• Aquavit

Jag tror inte heller att det är ett problem, de lär ju vara fräscha!
    Vart brukar du gå? *nyfiken*
    Jag brukar försöka passa på att gå på sushibuffé när jag är i Sthlm, det finns ett där man till och med går och beställer vid en disk, så får man helt nygjord sushi, och du kan fylla på väldigt mycket och välja mellan alla olika sorter! det känns riktigt fräscht!

• Earth Angel

Det ligger ett ställe vid Odenplan som har buffé så man kan ta både sushi, kinesiskt och mongoliskt. Kommer inte ihåg namnet nu på rak arm men skriver här igen när/om jag gör det. Jag tycker dom har bra mat där iaf, inte speciellt dyrt heller; tror det brukar gå på ca 140 :- /person för maten (då får man ta av allt).

Det där med att få helt nygjord sushi även som buffé lät ju superfräsht, har inte hittat det stället själv tyvärr :-/

Aquavit skrev 2008-11-19 09:40:03 följande:
    Jag tror inte heller att det är ett problem, de lär ju vara fräscha!Vart brukar du gå? *nyfiken*Jag brukar försöka passa på att gå på sushibuffé när jag är i Sthlm, det finns ett där man till och med går och beställer vid en disk, så får man helt nygjord sushi, och du kan fylla på väldigt mycket och välja mellan alla olika sorter! det känns riktigt fräscht!
  • Februari

Earth Angel skrev 2008-11-19 17:22:15 följande:

Det ligger ett ställe vid Odenplan som har buffé så man kan ta både sushi, kinesiskt och mongoliskt. Kommer inte ihåg namnet nu på rak arm men skriver här igen när/om jag gör det. Jag tycker dom har bra mat där iaf, inte speciellt dyrt heller; tror det brukar gå på ca 140 :- /person för maten (då får man ta av allt). Det där med att få helt nygjord sushi även som buffé lät ju superfräsht, har inte hittat det stället själv tyvärr :-/
    Kinamuren?!
  • Earth Angel

Det låter bekant så det är nog rätt

Februari skrev 2008-11-19 17:26:11 följande:
    Kinamuren?!
  • Aquavit

Kul, måste testa det nästa gång!

Stället jag pratar om kommer jag inte heller ihåg vad det heter, men det ligger i korsningen Sveavägen/Tegnergatan. Det ligger två kinaställen bredvid varandra där, och det ena har mongolisk buffé/kinabuffé samt denna fräscha sushi frossa. Har för mig att den låg på något liknande, runt 140 kr.

Det ligger ett ställe vid Odenplan som har buffé så man kan ta både sushi, kinesiskt och mongoliskt. Kommer inte ihåg namnet nu på rak arm men skriver här igen när/om jag gör det. Jag tycker dom har bra mat där iaf, inte speciellt dyrt heller; tror det brukar gå på ca 140 :- /person för maten (då får man ta av allt). Det där med att få helt nygjord sushi även som buffé lät ju superfräsht, har inte hittat det stället själv tyvärr :-/
Svar på tråden Sushibuffé!?