• smurfen08

Ont i ländryggen/svanken - Mens eller graviditet?

Jag har alltid ont i svanken innan mens men hoppas kan man ju ändå

Förra månaden ont i svanken till och från veckan innan och ibland bara dagen innan mens.

Är på dag 29 och idag kom det jävla ontet...har även lite molvärk/mensvärk till och från. Brukar ha en cykel på 32 så lite tidigt att testa och jag vet att jag med all säkerhet kommer få mens så snart jag inhandlat testen

Så ni som haft/har ont i svanken. Gott tecken eller inte?

• Svar på tråden Ont i ländryggen/svanken - Mens eller graviditet?
  • Kravmärkt

Jag har me ont i korsryggen har svårt att sitta still på en stol pga det. Men eftersom jag är minst 4 dgr innan BIM så är det ju ingen idé att testa. har haft värken sen lördags.

Hoppas på plus för oss båda ju!!

• smurfen08

Spännande! Då är vi typ samma
    Idag har jag inte ont i ländryggen längre. Bara lite molvärk/mensvärk...

Idag på dag 30. Brukar alltid ha spottings i 3-4dagar innan mens. Och jag brukar ligga på mens mellan dag 31 och 34 så detta är spännande...

men som vanligt lär man väl få upp hoppet lagom tills mensen kommer...

Hoppas på plus för oss båda!

Kravmärkt skrev 2008-11-18 19:26:40 följande:
    Jag har me ont i korsryggen har svårt att sitta still på en stol pga det. Men eftersom jag är minst 4 dgr innan BIM så är det ju ingen idé att testa. har haft värken sen lördags. Hoppas på plus för oss båda ju!!
  • Kravmärkt

Jaaa heja oss smurfis!

idag har det nästan bara varit rygg inge mol alls, Brösten känns större men gör inte ont direkt, vet inte om de blivit större men man kan ju hoppas på att det fixas o trixas där inne :)

• smurfen08

hejja oss :)
    Peppar peppar - inge spottings ännu... Nu har jag bara molvärk och inte ont i korsryggen.. ska blki väldigt intressant att se om kroppen spelar ännu ett spratt med sina skensymtom...

Kravmärkt skrev 2008-11-19 17:57:43 följande:
    Jaaa heja oss smurfis! idag har det nästan bara varit rygg inge mol alls, Brösten känns större men gör inte ont direkt, vet inte om de blivit större men man kan ju hoppas på att det fixas o trixas där inne :)
  • Kravmärkt

Ja men verkligen!

man önskar det va som vissa andra som liksom inte såg det komma utan bara en dag undra vart mensen tog vägen. En annan gör allt för att inte tänka på det vilket slutar i symptomletande modell grövre. Hahah

• smurfen08

haha så var jag förra året. Trodde jag fått skabb från hundarna för mina bröstvårtor kliade så mycket. Googlade kliande bröstvårtor och hamnade på FL. Tog ett test och var gravid. Då var jag i vecka 7 nästan...slutade tyvärr i MA i vecka 14.
    Det sjuka var att jag inte ens tänkte att jag kunde vara gravid när mensen inte kom - vi hade ju inte planerat barn just då och vi hade haft sex en gång på den månaden (och då hade jag inte heller koll på ÄL)

Hade inga symtom men om jag tänker efter i efterhand så minns jag att jag var väldigt törstig. Vilket är ovanligt för jag är aldrig törstig och dessutom dålig på att dricka vatten.

Kravmärkt skrev 2008-11-19 18:18:58 följande:
    Ja men verkligen! man önskar det va som vissa andra som liksom inte såg det komma utan bara en dag undra vart mensen tog vägen. En annan gör allt för att inte tänka på det vilket slutar i symptomletande modell grövre. Hahah
  • snappi81

Nu behöver det ju inte betyda nåt för er del men ända skillnade jag har känt i början av en grav är att jag inte fått ont i svanken som jag alltid annars får vid mens. Bara den vanliga "molvärken".

*För att komma vidare, måste man orka blicka framåt!*
  • smurfen08

tack snappi - det är därför jag misstänker att det inte blir något denna månad då det "vanliga" ont i ländryggen dök upp igår...

Någon som har "positiv" erfarenhet - att man kan ha ont i ländryggen (vilket man vanligtvis oxå har innan mens) och ändå vara gravid?

snappi81 skrev 2008-11-19 18:57:22 följande:
    Nu behöver det ju inte betyda nåt för er del men ända skillnade jag har känt i början av en grav är att jag inte fått ont i svanken som jag alltid annars får vid mens. Bara den vanliga "molvärken".
  • berita

har ont i svanken 2 dagar kvar till mens brukar ha 31-32 dagar mellan önskar åkså ett + är det förtidigt att testa>

• smurfen08

Man ska ju kunna testa på BIM-3. Jag är på dag 31 av 32-34 men har inte vågat testa. Har fortfarande inte fått spottinngs - som brukar komma som en klocka 4dagar innan mens. Har idag lite svag mensvärk/molvärk och känns som håll i midjan och fram mot äggstockarna. Så det här är en ny variant av ont i ländryggen för mig

berita skrev 2008-11-19 21:17:21 följande:
    har ont i svanken 2 dagar kvar till mens brukar ha 31-32 dagar mellan önskar åkså ett + är det förtidigt att testa>
  • smurfen08

det är bruna/rosa flytningar som kommer några dagar innan mens. Jag har aldrig haft dem förrut men började få dem efter mitt MA förra året. Skitirriterande

berita skrev 2008-11-20 11:03:03 följande:
    vad är spottings?
Svar på tråden Ont i ländryggen/svanken - Mens eller graviditet?