• Anonym (CB)

Clear Blue Digital - Någon testat, visat negativt men ändå varit gravid?

Tog ett test på den dagen jag tror BIM är  och visade neg på en CB digital
    står att man kan ta dem upp till BIM-4
    om jag ska vara ärlig vet jag inte min BIM. oregelbunden mens.
    vet bara att jag väntar in mens mellan 18-25e.

KAN DET FINNAS MÖJLIGHET FÖR MIG ATT ÄNDÅ VARA GRAVID TROTTS DETTA NEGATIVA TEST????

//Hjälp

• Svar på tråden Clear Blue Digital - Någon testat, visat negativt men ändå varit gravid?
  • Anonym (JV)

Testade neg på BIM -4 med cb digital, tog aslång tid innan resultatet kom fram. Testade sen positivt med billiga tester på bim -2. Testade med CB på bim-1 för säkerhets skull och fick ett plus.

• Anonym (CB)
    Anonym (JV) skrev 2008-11-18 18:04:17 följande:
    Testade neg på BIM -4 med cb digital, tog aslång tid innan resultatet kom fram. Testade sen positivt med billiga tester på bim -2. Testade med CBbim-1 för säkerhets skull och fick ett plus.

då funkar ju det.

kanske är olika??

tänkte vänta till fredagen om mensen inte dyker upp. sen måndag ifall det fortfarande är neg.

sen kollar jag nog upp det :s

• Tince

jag fick inte ett plus förrän jag var i v 6 och då hade jag testat flera ggr så visst kan det visa fel

• Phoebe

Mellan 18-25 sa du ju, finns ju chans att du är på BIM-7 nu. Sen kan man alltid ha lite lägre dos av hormon än standard så där i början så visst kan det visa "falskt" negativt. Bara att vänta och testa igen! Lycka till!!!

• Anonym (CB)
    Tince skrev 2008-11-18 18:19:25 följande:
    jag fick inte ett plus förrän jag var i v 6 och då hade jag testat flera ggr så visst kan det visa fel
    vad hade du för symptom
    jag kan inte tänka mig att det skulle vara något annat

- metallsmak
    - ömma bröst
    - kissar hela tiden
    - trött
    - hungrig
    - stickningar i äggstockarna
    - stramar i snittet
    - ont i slutet på ryggen
    - illamående men spyr inte.. men vill :S jag tar ett djupt andetag o det går över spykänslan men inte illlamåendet :S

VAD KAN DET VARA ANNARS
    jag försöker verkligen inte känna efter.
    men förra gången ajg var gravid visade plus på BIM, men då visste jag iof bim

fattar inte vad det är.
    jag ska vänta till fredag å testa - sen måndag och är det fortfarande neg så ska jag till BM o kolla vad problemet är.
  • Anonym (CB)
    Phoebe skrev 2008-11-18 18:22:20 följande:
    Mellan 18-25 sa du ju, finns ju chans att du är på BIM-7 nu. Sen kan man alltid ha lite lägre dos av hormon än standard så där i början så visst kan det visa "falskt" negativt. Bara att vänta och testa igen! Lycka till!!!

svårt att veta.

men då kanske måndag är mest pålitligt att kolla.

orka slösa massa pengar på tester

skit dyrt.

visserligen kan man köpa sånna billiga stickor.

men jag köper ju CB varje gågn å det är 88 kr :S

• viiinter

Vid oregelbunden mens kan det ju vara svårt att veta exakt NÄR man ska testa sig. Därför skulle jag, i din situation, testat mig den allra sista dagen jag tror mensen ev. kommer. Eller varför inte vänta lite längre än så..

Testar man sig före bim så ska man testa i morgonurinen. Är det efter bim så kan man testa sig när som helst på dygnet. Mitt första och enda grav.test jag provat var CB digitaltest och den visade klart och tydligt "Gravid". Testade mig under dagen på bim+3. Jag personligen skulle aldrig testa mig innan bim.

• Tince

Jag hade främst illamånde samt att jag fick tillbaka min foglossning med full styrka. Testade i två veckor innan jag fick ett plus. Ta det lite lugnt, låt det gå ett par dgr innan du testar igen, lycka till

• Anonym (CB)
    viiinter skrev 2008-11-18 18:26:09 följande:
    Vid oregelbunden mens kan det ju vara svårt att veta exakt NÄR man ska testa sig. Därför skulle jag, i din situation, testat mig den allra sista dagen jag tror mensen ev. kommer. Eller varför inte vänta lite längre än så..Testar man sig före bim så ska man testa i morgonurinen. Är det efter bim så kan man testa sig när som helst på dygnet. Mitt första och enda grav.test jag provat var CB digitaltest och den visade klart och tydligt "Gravid". Testade mig under dagen på bim+3. Jag personligen skulle aldrig testa mig innan bim.

tack för tipset

anledningen till att jag stressar är att jag är orolig att något är fel för det stramar så mkt i mitt tidigare snitt =(

därför är jag orolig å vill veta vad det är.

för är det inte livmodern som utvidgar sig så är det sammanväxtningar :S inget att hurra över. så jag vill fort kolla upp det.

men måndag borde det vara lagom att vänta till?  närman haft menst tidigare 21/10 (första dagen)

• Anonym (CB)
    Tince skrev 2008-11-18 18:27:02 följande:
    Jag hade främst illamånde samt att jag fick tillbaka min foglossning med full styrka. Testade i två veckor innan jag fick ett plus. Ta det lite lugnt, låt det gå ett par dgr innan du testar igen, lycka till
    tack =)
    jag får helt enkelt förlita mig på min kropp att något hände rå sluta vara så ivrig

dyker inte mensen upp så måste jag kolla upp det
    tusen tack för att du tog dig tid =)
  • Crazy Baby

Med första barnet testade positivt 4-5 dagar innan BIM, med CB Digital!
    Andra barnet testade jag negativt dagen innan BIM, av någon anledning som jag än idag inte förstår så testade jag i alla fall dagen efter, alltså på BIM och fick ett "gravid" höll på trilla av toalettstolen, var ju övertygad om att det var kört eftersom jag testade plus så tidigt med första barnet!

• Anonym (CB)
    Crazy Baby skrev 2008-11-18 18:42:11 följande:
    Med första barnet testade positivt 4-5 dagar innan BIM, med CB Digital! Andra barnet testade jag negativt dagen innan BIM, av någon anledning som jag än idag inte förstår så testade jag i alla fall dagen efter, alltså på BIM och fick ett "gravid" höll på trilla av toalettstolen, var ju övertygad om att det var kört eftersom jag testade plus så tidigt med första barnet!

det är ju så jag känner.

hade på plus på bim förra gången.

nu stort  MINUS även att det känns värre än förra grav.

men läste i ett annat forum att man kan inbilla sig.

det är något psykist att man kan verkligen känna av precis alla grav symptom men int evara gravid :S

sååå sjukt!!!

• Anonym

inga problem, som sagt, lycka till

• Tince
    Svar på #13
    råkade trycka på anonym..
  • Phoebe

Anonym (CB) skrev 2008-11-18 18:48:04 följande:

det är ju så jag känner.hade på plus på bim förra gången.nu stort  MINUS även att det känns värre än förra grav. men läste i ett annat forum att man kan inbilla sig.det är något psykist att man kan verkligen känna av precis alla grav symptom men int evara gravid :Ssååå sjukt!!!
    Man kan få alla möjliga symptom bara för att man så gärna VILL. Men måla inte fan på väggen nu, kanske är du verkligen gravid? Vänta till den 25:e eller så länge du klarar av att vänta (vet hur svårt det är i det här läget) och testa igen! :D

Om du oroar dig för sammanväxningar tycker jag du ska ringa in till gyn och prata med någon, oro brukar lätta om man känner att man gör någonting åt saken, och så får det tiden att gå också.

Håller tummarna för att det är en räka i magen som får livmodern att spänna :P
  • Anonym (CB)
    Phoebe skrev 2008-11-18 20:50:38 följande:
    Anonym (CB) skrev 2008-11-18 18:48:04 följande: Man kan få alla möjliga symptom bara för att man så gärna VILL. Men måla inte fan på väggen nu, kanske är du verkligen gravid? Vänta till den 25:e eller så länge du klarar av att vänta (vet hur svårt det är i det här läget) och testa igen! :DOm du oroar dig för sammanväxningar tycker jag du ska ringa in till gyn och prata med någon, oro brukar lätta om man känner att man gör någonting åt saken, och så får det tiden att gå också. Håller tummarna för att det är en räka i magen som får livmodern att spänna :P

gyn tycker jag ska vänta 2 veckor till

för de anser att det finns inget att göra

så jag får gå å må dåligt o ha ont  mitt snitt i 2 veckor till

eller vänta tills mensen dyker upp å hoppas det var det!!!

jaa detta med symptom är ju skit.

men det går inte att fejka ont i sitt snitt eller så.. det känns =(

påverkar hela min tillvaro just nu!

men jag får vänta ett tag till

kanske kommer mensen å det får med sig förklaringen =)

det är ju nu i veckan den ska komma allt mellan tisdag - söndag =)

• Tince

men hänger smärtan i snittet ihop med en eventuell grav??

• Anonym (CB)
    Tince skrev 2008-11-19 12:30:06 följande:
    men hänger smärtan i snittet ihop med en eventuell grav??

det är det jag inte vet.

bm sa att det kan strama i snittet om livmodern växer :s

det är mindre än 6 månder sen jag snittades. skulle kunna känna vid en ny graviditet

men jag tror något är fel

jag blev lovad en tid imorgon för att träffa läkare =)

går framåt iaf

Svar på tråden Clear Blue Digital - Någon testat, visat negativt men ändå varit gravid?