• Mor AnnaMaria

Soffan nopprar

Köpte oss en soffa för ca 3,5 månad sedan o efter redan två månader så började den att bildas en massa noppror på alla sitt dynor nu ser den jätte hemsk ut =( Har varit o pratat med dom inne i butiken o först fick jag som svar att denna soffa inte kunde få några noppror på sig utan att vi själva skulle ha haft nått i soffan som gjort alla noppror.

Men efter nån vecka så kollade butiks ägaren upp att tyget och det vissade sig enligt honom att detta tyg som är 100% polyester kunde noppra sig och att det är "vanligt".

Fick en liten maskin av butiks chefen som ska ta bort alla noppror och ett papper där det står lite om varför nopprorna kommer på soffan.

Känns som ett stort skämt det hela är det meningen att jag ska behöva sitta o ta bort en massa noppror från en ny soffa som kostar ca 10 000 kr ??

När jag ställer denna frågan till butikschefen så svarar han inte, pratar bort det hela.

Nån som varit med om något liknande?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-19 09:59
    Vi köpte soffan på Nice i Örebro.

Försäljaren ger oss till svar att denna soffa kan börja noppra och att vi ska använda makinen som han köpt till oss, Känns inge roligt att behöva hålla på att ta bort noppror på en ny soffa, inge tal om att ge oss nytt tyg.

• Svar på tråden Soffan nopprar
  • Solskensmor

Du ska reklamera soffan, det där är inte acceptabelt!

• Senap

Reklammera skiten.

My sugar is raw
  • Saris2

KRÄV att köpet går tillbaks eller att ni får välja en annan soffa!!!!

• GussanGos

Gud ja, reklamera! I första fall får du säkert nya kuddfodral, annars får du kräva på en ny soffa!

Får man fråga vart du köpt den?

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
  • paola

jag har oxå köpt en ny soffgrupp som noppra sig efter bara nån månad...
    närmare 40000 gav vi...

ska man säga ifrån?
    jag trodde alla tyg soffor nopprade sig förr el senare..
    det var ju dock i mars vi fick hem dom,så de har ju gått ett tag...

• Mor AnnaMaria

jag vill inte ha en soffa som ser ut som den vore tre år gammal när den bara är 3 månader, är jätte besviken..

• mimmi 1

Kommer ni inte överens med försäljnings stället, så ska du ringa till konsumentrådgivaren på ditt kommunkontor. hon/han hjälper dej med råd o tips på hur ni ska gå tillväga. detta är ju helt klart ett reklamations fall.

Vi hade trubbel med en bokhylla för ett par år sedan, och det var bara tvärnit på möbelaffären.. men när vi sa att vi hade pratat med konsumentrådgivaren, som i sin tur hänvisade oss till allmäna reklamationsnämnden, så blev det annat ljud i skällan!!
    Då mjuknade dom, och vi fick en ny bokhylla... men det tar på både krafter o tid att måsta hålla på och bråka...

man har alltid som kund rätt, så håll på er, och helt klart ska ni få en ny soffa, eller pengarna tillbaka så ni kan välja soffa av annat märke!!! Ni ska INTE godta något annat. Lycka till!

Svar på tråden Soffan nopprar