• MissWhiskey

Operation pga karpaltunnelsyndrom som gått snett

Sitter här 1 månad efter operation med fortsatt om inte värre värk än innan och den andra handen och armen är i illa skick nu. Sjukskriven månaden ut men ska boka tid hos läkare nästa vecka för längre sjukskrivning. Händerna är helt kassa nu och jag mår dåligt pga värken och att det ej blev bättre. Förbannad läkaren som jag trodde var kapabel men uppenbarligen klarar han ej dessa operationer längre. Har även förstört min mors fot som hon opererade där för ett tag sen.

Funderar på att anmäla honom om han förvärrat min hand. 25 år gammal och kan inte använda höger hand....inte kul.....

Nån som varit med om liknande?

• Svar på tråden Operation pga karpaltunnelsyndrom som gått snett
  • dömestad

Hej
    Jag har också gjort en operation som blev misslyckad. Jag har skickat in en skadeanmälan nu till landstingets försäkringsbolag. Pratade med patientombudsmannen inom landstinget och fick information. Jag har fått symptom efter min operation som är bortdomningar i armar och händer på nätterna. Något som kanske kan utvecklas till karpeltunnel syndrom. Jag opererades för ett halvår sen och har mått dåligt sen dess.

• Trynträ

Usch va jobbigt det låter. Tycker verkligen ni ska anmäla läkarna.

Min man ska också genomgå operation. De sa att de skulle operera båda händerna samtidigt men han ska försöka få ta en i taget för annars förstår jag inte hur han ska klara sig ensam hemma. Man borde ju bli helt handikappad om man inte kan använda nån av händerna.

Fick ni operera båda händerna samtidigt?

• MissWhiskey
    Trynträ skrev 2008-11-18 20:56:11 följande:
    Usch va jobbigt det låter. Tycker verkligen ni ska anmäla läkarna.Min man ska också genomgå operation. De sa att de skulle operera båda händerna samtidigt men han ska försöka få ta en i taget för annars förstår jag inte hur han ska klara sig ensam hemma. Man borde ju bli helt handikappad om man inte kan använda nån av händerna.Fick ni operera båda händerna samtidigt?
    Ska han opereras för just karpaltunnelsyndrom? Men det är klart, det kanske inte behöver bli så jobbigt för honom för den privatläkaren vi varit his han skär ju upp ganska mycket men mamma sa att på sjukhuset så går de in som på en titthålsoperation så det blir inte lika stort. Annars låter det knäppt att de ska ta båda på en och samma gång.

Hoppas det går bra för honom.

Jo inatt eller ja dagen idag kommer oxå bli rolig. Hade sån värk att jag fick ta starka värktabletter men jag mår så illa efter dem. Men värken kommer tillbaka nu
  • L jung

Jag opererade min karpaltunnelsyndrom för 10år sedan.  Mådde bra efter 3veckor.  Fy så tråkigt att han var en sån dålig kirurg till något som min läkare sa var en lätt operation.

Jag skulle anmält, och speciellt då det inte verkar vara en engångföreteelse heller!!!!

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Me , myself and I ♥¸.♥´¯)¸.♥´¯)
  • Trynträ

Ja det lät så. Vet inte riktigt när en. Jag hoppas att det läker fort och bra för det blir mycket att ta hand om ett helt hushåll själv och dessutom blir han så rastlös om han inte kan göra nåt.

MissWhiskey skrev 2008-11-19 07:01:38 följande:
    Ska han opereras för just karpaltunnelsyndrom? Men det är klart, det kanske inte behöver bli så jobbigt för honom för den privatläkaren vi varit his han skär ju upp ganska mycket men mamma sa att på sjukhuset så går de in som på en titthålsoperation så det blir inte lika stort. Annars låter det knäppt att de ska ta båda på en och samma gång.Hoppas det går bra för honom.Jo inatt eller ja dagen idag kommer oxå bli rolig. Hade sån värk att jag fick ta starka värktabletter men jag mår så illa efter dem. Men värken kommer tillbaka nu
Svar på tråden Operation pga karpaltunnelsyndrom som gått snett