• Butterfly

Finns någon Mary Kay återförsäljare här?

Funderar lite på MAry Kays produkter, vad de innehåller och hur mkt rabatt man som återförsäljare har. Någon här på fl som vet?

• Svar på tråden Finns någon Mary Kay återförsäljare här?
  • latmask

hallå där!!!

Jag jobbar som konsult för Mary Kay!!! Har aldrig varit så nöjd med några produkter som med mary kay´s. Om du e nyfiken på att antingen börja använda eller börja jobba som konsult(bra extra pengar) börja men att gå in på deras hemsida marykay.se

• Erka

Är ingen återförsäljare, men en flitig användare av MK! Kanonprodukter - t o m jag som har besvär med eksem i ansiktet kan använda dem och det blir BÄTTRE! Helt fantastiskt! Ojoj, kan tala mig varm om MK en hel dag om det skulle krävas... hihihii..

• Butterfly

Vad kul med så positiva användare! JAg använder ju decléor nu så det jag saknar i mk:s produkter är aromessenser. Sen står det inte på¨hemsidan vad produkterna innehåller. Vet nån vart man kan hitta det?

• Erka

Det följer med produkten, en bipacksedel! Sen går det säkert att fråga nån återförsäljare....

• appelsinen

Hej Butterfly,

Har du fått den hjälp du behöver och svar på dina frågor? Gå annars in på hemsidan och välj "en konsult nära dig". Jag sökte på postnummer 551 00 och fick upp i alla fall 2 i jönköping + flera i närheten. Ring någon av dem så kan du få svar på dina frågor.

Jag jobbar ochså som konsult och började göra det för jag är så otroligt nöjd med produkterna.

Kan hålla med om Aromessenserna, saknade doft i början men min hud blev så himla bra (alla mina exem och torrfläckar försvann och jag har inte haft en finne sedan dess).
    Många är känsliga för dessa essenser och Mary Kay har därför inga sådana tillsatser i sina Hudvårdsprodukter (med undantag för några spaprodukter och handcremen).
    Är det någon speciell produkt du vill få innehåll till?

Det viktiga för huden är ju att den inte utsätts för ämnen som kan irritera!
    Min mamma kan nästan inte använda någon maskara men Mary Kays går hur bra som helst.

Det är ett jättekul och utmanande jobb där man lär känna många nya människor. Det finns även en chans att tjäna bra extrapengar för den som säljer bra!

Lycka till och hör gärna av dig om du har fler frågor!

• Butterfly

Tack appelsinen för all information! Jag har fått kontakt med en konsult i närheten här o hon skickade mig en mask som jag ville ha. Men tyvärr innehåller den mineralolja så jag kommer använda något annat märke.

• appelsinen

Vad synd, jag har inte själv tagit in maskerna. Har inte lärt mig alla produkter ännu. Var det en mask för torr hud? Antar att det var formula 1 den innehåller Hybrid Safflower oil, sesame oil och avacado oil (+ andra ingred.) Du har ju en "nöjd kund garanti" så prata med den tjej du kontaktade så kan hon skicka dig en annan produkt.

• appelsinen

Lite info om mineralolja. Nu är ju de flesta MK produkter oljefria men ändå!! Ni kanske är nyfikna.

Jag vet sedan tidigare att det är den olja som finns inom läkarvården och som väldigt få personer reagerar på.

Oklarheter angående mineraloljor i olika sammanhang har visat sig härröra från andra företags försök att framhäva sina egna produkter som inte innehåller mineraloljor.

Vad är mineralolja?
    Den Mineralolja som används i livsmedel, medicin och kosmetik är ofärgad, doftfri, smaklös och har utmärkta mjukgörande, smidighets görande och lösande egenskaper och lång hållbarhet. Denna mineralolja är förfinad och renad och lever exakt upp till vad som förväntas vad gäller sammansättning och renhet.

Mineralolja är inte ett traditionellt fett. Mineralolja används som mjukgörande, smidighetsgivande och lösande för andra ingredienser. Eftersom mineraloljan hjälper huden att bevara fukt används det ofta i fuktighetsbevarande produkter, och Foundations för normal till torr hy.

Eftersom mineraloljan har utmärkt lösande egenskaper används det ofta i rengöringsprodukter och för borttagning av oljebaserade produkter. Mineraloljan som används har enbart högsta betyg när det gäller säkerhet.

Otalig Artiklar inom medicinsk litteratur (alltså ej i kommersiellt syfte) bekräftar att mineraloljor är ICKE-PORTILLTÄPPANDE vilket betyder att de INTE framkallar, pormaskar (vita eller svarta) eller andra finnar eller utslag. Mary Kays produkter är testade och är icke por-tilltäppande, vilket inkluderar de produkter som innehåller mineraloljor.

Eftersom de flesta personer som har acne-benägen hy också tenderar att ha fet hy rekommenderar Mary Kay liksom de flesta hudläkarna olje - fria produkter till dessa kunder

• SunnivaW

Hur är Mary Kays foundation tycker ni? Bra nyanser?

• hanne

jag använder MK foundation, och trivs jättebra med den. Jag har mycket ljus hy, och det finns en nyans som passar mig perfekt.Det jag gillar med den är att den känns "skir" och tunn, men ändå jämnar ut hudtonen och täcker bra. Helt klart den bästa foundation jag haft. Använder numera mest MK produkter, förutom mascaran som jag inte provat (är så nöjd med min maxfactor) Och jag är inte återförsäljare !

• SunnivaW

hanne: vilket nr har du på din foundation? har sett att det finns massor av ljusa nyanser, typ ivory 200, 202 osv.

• appelsinen

Hej SunnivaW,

Det bästa är om du tar kontakt med en konsult. Då kan du kostnadsfritt få prova ut den färg som passar dig bäst. En kompis till mig med ljus hud har Ivory 204 men det är ju inte säkert att just den nyansen passar dig. Jag tycker deras foundations (inte bara för att jag säljer dem) är väldigt fina. Täcker bra och ger ett lagon matt utseende. Täpper inte till porerna utan låter huden andas, även bra för känslig hud.

Lycka till!

• hanne

SunnivaW: jag har ivory 100 (det stod iallafall på baksidan av tuben) men jag håller med appelsinen; tag kontakt med en konsult. Då får du prova, kanske t.o.m ta hem och testa någon dag för att se tonen i olika ljus. Jag har känslig hy men en jättebra konsult som har låtit mig testa olika produkter ordentligt före jag köpt.

• SunnivaW

Ja jag får väl försöka få tag på nån trevlig konsulent då :) Hade vart kul med ett sånt där homeparty eller vad det kallas!

• appelsinen

Hej SunnivaW (och andra intresserade),

Jag jobbar som konsulent och bor i Stockholm.. och, jag är rätt så trevlig ) Var bor du? I närheten? I så fall får du gärna höra av dig så kommer jag och har en hudvårdsklass för dig och dina kompisar så ni får testa alla produkterna, kolla lite på smink osv. Det är super kul (sådant som vi tjejer gillar). Om du inte kommer från Stockholm/närområden så kan du kika på hemsidan: finn en konsult och skriva in ditt postnummer så får du upp konsulter i närheten!

Lycka till!

Kram!

• SunnivaW

appelsinen:

"Tyvärr" så bor jag i Göteborg. Annars hade du mer än gärna fått komma hit och visa alla grejorna. Om du har vägarna förbi nån gång så.. :)

Kram tillbaks!

• appelsinen

Det har jag faktiskt.. min kille är från Göteborg och vi kommer att flytta dit nästa vår.
    Men, du kanske inte vill vänta så länge

Jag hör gärna av mig om vi kommer någon gång i höst!

Vem vet, vi kanske lyckas få ihop det!

Annars finns det säkert många bra konsulter i Göteborg, Mary Kay har sitt HK där!

Svar på tråden Finns någon Mary Kay återförsäljare här?