• Ella Mia

Gå till jobbet efter att ha varit vaken hela natten?

Vad skulle du göra om du en morgon när du ska gå till jobbet konstaterar att du har sovit 0-2 timmar pga att du har haft svårt att somna, sedan blivit väckt av småbarn om och om igen. Går du till jobbet eller vad gör du?

Jag har ett par sådana här nätter i månaden och däremellan rätt usel sömn också. Jag går emellanåt till jobbet helt utan att ha sovit eller bara ha sovit kring två timmar.

Fler som mig?

• Svar på tråden Gå till jobbet efter att ha varit vaken hela natten?
  • Smulu

Ja det skulle jag göra.
    Däremot så skulle jag INTE köra bil till jobbet utan åka kollektivt.

• Eisa

Inte med jobbet jag haft hittills skulle jag göra det. Alldeles för stort ansvar med läkemedel osv.

• salvavinnie

Japp jag går... Men kul är det inte. Fast vad är alternativet?

• Eisa
    salvavinnie skrev 2008-11-18 23:26:34 följande:
    Japp jag går... Men kul är det inte. Fast vad är alternativet?
    Ringa och säga "Hej jag har inte sovit, jag riskerar att feldosera hjärtmediciner, ring nån annan"
  • cissy

Det där är knepigt. Har råkat ut för det då och då. Har hänt att jag blivit borta från jobbet, men oftast går jag nog - har nog sen varit riktigt hemskt att orka med jobbet. Men att inte ha sovit är ju inte en legitim orsak att bli hemma...

• Ella Mia
    cissy skrev 2008-11-19 18:32:29 följande:
    Det där är knepigt. Har råkat ut för det då och då. Har hänt att jag blivit borta från jobbet, men oftast går jag nog - har nog sen varit riktigt hemskt att orka med jobbet. Men att inte ha sovit är ju inte en legitim orsak att bli hemma...
    Det är just det jag funderar över, om det inte är en orsak. Om barnet sovit oroligt och hållt mig vaken hela natten - är det då inte anledning till VAB? Eller att sjukanmäla sig själv? Har aldrig gjort det (inte varit sjuk på flera år heller), men tanken kan slå mig. Om jag inte sover nästan något på flera nätter riskerar jag ju att bli riktigt sjuk - bäst att förebygga genom att tillåta sig vila?
  • Mamma till bröderna bus

om jag sjukanmällt mig eller tagit vab, varje gång jag inte fick sova så skulle jag inte ha mitt jobb kvar... min son som är 2 har sovit illa, riktigt illa fram till för ett par månader sen när vi bytte omega3 olja..

Jag tycker att en natt med 6 uppvak, kanske sovit 5 timmar sammanlagt (inte i följd utan sammanlagt från att jag lägger mig till klockan ringer) är en kanon natt, en natt som man inte kan klaga på..

• fruis

Det har jag gjort förr om åren och skulle nu göra det vid enstaka tillfällen men eftersom jag varit utbränd måste jag vara försiktigare med vad jag utsätter kroppen för. Om jag haft sömnproblem under en längre tid (vilket jag får direkt när jag blir stressad) så skulle jag inte gå till jobbet om jag bara sovit en timme. Då gäller det att åtgärda den totala sömnproblematiken istället.

Som heltidsarbetande bebismamma blev det ju ganska korta nätter under lång tid och det var en av orsakerna till att jag gick in i väggen efter fyra år.

Svar på tråden Gå till jobbet efter att ha varit vaken hela natten?