• Sara84

"Finnar" mellan benen???? Åderbråck?

Hej!

Har nu en liten fundering, har sökt på massa olika tidigare inlägg här på FL men nu har jag inte fått svar på frågan och skriver ett eget inlägg!

Har fått som små "finnar" mellan benen. Inte i samband med äntarmsöppningen (inget för känsliga) utan på insidan av skinkan har de kommit och gått och även kring blygdläpparna.. de försvinner efter ett tag men sedan kommer det nya. Kan ibland blöda efter toalettbesök också.
    Jag vet att det här inte är det mest trevliga inlägget, men nu är jag nyfiken - någon som kan tänkas veta vad det är?
    Någon som varit med om liknande?
    Kan det möjligen vara åderbråck jag råkat ut för?

Vore så tacksam för svar!

/Sara v 26

• Svar på tråden "Finnar" mellan benen???? Åderbråck?
  • Puma2

hej sara 84.

Tyvarr sa har jag ingen aning om vad detta kan vara, men det later inte som aderbrack i underlivet. Dessa kanns mer som omma blamarken. Inte mycket till svar men nu kan du utesluta en akomma i alla fall . Hoppas allt gar bra.

Puma2

(Sorry for stavningen, har inget svenskt tangentbord.)

• listo

Jag tycker det låter som helt normala finnar du har fått... det kan bero på hormonomställningen i kroppen under graviditeten.

• Eliin

det beorr nog också på att det blir så varmt just på de ställena... då kan man få "finnar"..

• Sara84

Oh tack för era svar tjejer! Har aldrig haft såhär innan...kan det tänkas att det är något som går över efter graviditeten?

• Bast

Jag har också haft lite bekymmer över samma... Är alldeles nygravid, så jag vet inte om det beror på graviditeten eller inte. Däremot har jag kommit fram till att jag är värmekänslig. När det känns som mest besvärligt brukar jag använda lite kroppspuder, och jag tycker att det hjälper.

Är du ändå orolig (eller tycker att det är för besvärande) kan du ju alltid höra med din bm, även om det kanske inte är den kroppsdel man helst slänger upp för någon...

• skruttis11

jag har haft så sen min förra grav den blir som mega stora finnar.... min läkare sa till mig att dels så berodde det på hormonerna å det andra pga av det blir för varmt det är gör vanligt med finnar i jumsken och mellan skinkorna men kläm dom inte det blir stora feta ärr efterdom å det e jue inte speciellt snyggt ha i jumsken hehe

• Monstermamman

Jag har haft så i över 10 år, har opererat, dränerat, opererat igen och inte blivit av med dom. Till mej sa dom att det troligtvis beror på mina p-piller eftersom jag fick dom efter jag började med dom.
    För mej var dom dock bättre när jag var gravid för att sen komma tillbaka efteråt igen.
    Jättejobbigt ställe att ha dom på också för det tar ju så ont innan dom mognat och går sönder.

• skruttis11

monstermamman

jo tack inte är det skönt jag får mina alldeles för l'ätt i jumsken blir som stora bölder men jag kom på en sak nu jag läser till uska *undersköterska* å vi har pratat hanska mycket om just detta man kan ha en inflamtion i körtlarna om man får bölder i jumskarna och i armhålorna å ddet enda som hjälper då är pencillin eller antibiotika

• Monstermamman

Hoppas du får bukt och hjälp med dina!
    På mej har varken antibiotika eller penicillin hjälpt. Jag verkar få dras med det här bara. Det är ju inte så roligt när det är sommar och man vill ha bikini och så har man dom där stora knölarna i ljumskarna. Har stora fula ärr på insidan av låren också efter operationer, dom syns ju inte men jag vet ju att dom finns där.

Ta kontakt med läkare du och försök få bukt på dom innan dom sprider sej ännu mera så kanske ni hinner få stopp på det!

• Hilti

Monstermamman-> Jeg har värt gjennom presis det samma som dig. Ingen operation eller antibiotika biter på mine böldar. Jeg trodde aldri jeg skulle finne någon med samma problem. Håper ikke det er dette TS har fått, for det ser ut till at man ikke blir av med det.

TS, sök läkare og finn ut vad det är!!

• Sara84

Hm, så det kan alltså lika gärna vara finnar???
    Jag får nog ta upp det med BM vid nästa besök helt enkelt så får vi se vad hon säger!

tack för svaren!

• Tripp

Jag tror inte det är åderbråck du fått utan vanliga finnar.
    Jag har fått åderbråck, jag tror i alla fall att det är det och det sitter precis
    brevid ena blygdläppen. Är alldeles svullen där och flera ådror syns tydligt.
    Gör faktiskt ganska ont. Har inte vågat iväg till läkaren men jag funderar på
    att ringa bm nästa vecka och höra vad jag ska göra..

Svar på tråden "Finnar" mellan benen???? Åderbråck?