• DollyD

Sofiahemmet i Stockholm - erfarenheter?

Har gjort en utredning via min ordinarie barnmorska, men nu känner hon att vi "kört fast". Jag har ätit en enkeldos pregokur, och trots LH-stegring, ska jag enl. barnmorskan inte haft någon ägglossning.
    Nu vill hon remittera mig till Sofiahemmet, och jag kände lite att luften gick ur mig. Ska jag behöva gå igenom allt igen? Ni som gått/går där, vad har ni för erfarenheter. Går det snabbt att "komma igång".
    /Dolly

• Svar på tråden Sofiahemmet i Stockholm - erfarenheter?
  • Anniepannie85

Hej. Jag gick en vanlig utredning hos min gyn. Men jag tyckte utredningen va lite luddig där. vi kom iaf fram till att jag hade pco och jag åt 3 omgångar pergo utan resultat. Sedan sa hon att dom inte kunde göra så mkt mer för oss. och att vi skulle "försöka på egen hand" och hon ställde oss i kö för ivf.  jag blev less på att hon va så nonchalant och ointresserad och sökte mig till sophiahemmet, där fick jag snabb respons, behöver inte gå igenom hela utredningen igen, utan tog bara lite blod och ska testa hur mina värden är nu, så får vi se om dom tycker vi kan göra något annat. känner mig väldigt bra omhändertagen än sålänge.  

• DollyD
    Svar på #1
    Vad skönt att höra! Pco.. får man reda på det genom blodprov, eller vid VUL? Jag har liksom misstänkt att det är det jag har, men det är ingen som har sagt något. Well, det lär väl visa sig nu när jag får komma till Sofiahemmet =)
  • Anniepannie85

Pco ser man genom vul att man har, för när jag gjorde VUL i samband med spolning av äggledarna så såg läkaren det då. för jag va på cykeldag 13 och hade massa små äggblåsor som va högst 11 mm. Så enligt VUL så har jag pco. men enligt blodprov så har jag egen ägglossning. så vet inte vad man ska tro. Hoppas dom på sophiahemmet kommer fram till något svar.

• DollyD
    Svar på #3
    Tjohooo... fick ett svagt + på cb gravtest igår. Först blev det minus, så jag slängde det med en gång. Men sen läste jag mer noggrant i bruksanvisningen om att det kunde ta mer än 2 minuter. Efter ca 5 minuter var det ett svagt svagt +. Är ju som sagt inte helt säker, men jag har faktiskt lite gravsymtom så som stickningar, lite molverk och är mer kissnödig än vanligt. Hoppas det inte är inbillning.. men det lär jag ju få se vid ny testtagning till veckan.
    God kväll
  • Anniepannie85

Hej.. Glömt svara. Hur har det gått med testandet? ett + är ju alltid ett +. Grattis!

• DollyD
    Svar på #5
    Hej,

Jo, det var ett + allt (testade även positivt två dagar senare), men tyvärr var lyckan kortvarig. Fick mf förra tisdagen. Normalt sett kanske man inte hade åkt in och kollat hos läkare, men efterom jag ätit Pergo, och är under utredning var jag inne och tog blodprov för att försäkra mig att allt var borta (på inrådan av min gyenkolog). Känns helt overkligt, men samtidigt får man väl se det som att det var meningen. Vet ju att jag svarar på Pergo, och att vi funkar. Men man blir ju inte mindre ledsen för det..
    Hur går det för er??
  • Anniepannie85

Hej. För oss står det väl still just nu.. får se vad dom säger på sophiahemmet vad dom tycker vi ska göra. ska bli intressant.  

• DollyD

... jag bara väntar att de ska höra av sig snart. Men jag antar att de avvaktar till efter jul innan vi får komma dit. Lycka till i alla fall!! /D

• Anniepannie85

Vad kommer nästa steg vara för er, har dom sagt något? vilken läkare på sophiahemmet går ni hos? vi har fått tid hos någon claes.. Hoppas han är bra.

• DollyD

Vi har inte fått någon tid ännu, utan vi väntar på att bli kontaktade. Vi har gått på Liljeholmen innan, och de har skickat remiss. Får hoppas atat de ringer innan jul! Jobbigt att vänta...

Svar på tråden Sofiahemmet i Stockholm - erfarenheter?