• MariaN

Vart ska man bo/inte bo i Västerås??

Om man ska bo i Västerås i en hyreslägenhet med barn vart är det då bra att bo?
    Vill gärna ha info om vilka områden som är bra respektive dåliga (inbrott, bråk, våld? missbrukare osv)
    tack för hjälpen!

• Svar på tråden Vart ska man bo/inte bo i Västerås??
  • Hannah76

Sämre: Bjurhovda, Råby, Fredriksberg, Pettersberg (kanske även Vallby och Bäckby)
    Bättre: Gryta, City, Gideonsberg, Skallberget.

Enligt mig iaf *S*

• MariaN

tack!

någon mer som vill yttra sig? :)

• fjonkan

Ser att det inte har ändrats mycket sen jag flyttade därifrån,hahaha. Skallberget e väldigt mysigt faktiskt.

• Hannah76

längtans tider skrev 2008-11-20 15:33:18 följande:

Hannah76: Bjurhovda är jättebra!!! :)
    Beror på vart på Bjurhovda man bor..
  • ThisIsMe

Hellre åt öster, norr, centralt än västerut. Undvik Råby, Pettersberg och Fredriksberg.

• längtans tider

hannah76: jo det kanske är så.. vi bor längst bort, på flisa och det är hur lungt och bra som helst! :) Mycket barnfamiljer, och hundar, trevliga grannar, aldrig nå bråk och stök!

• Biene

Jag skulle absolut undvika Råby, Fredriksberg, Pettersberg och Bäckby.

Vallby sådär... Bjurhovda sådär...

Har dock hört mycket gott om Önsta/Gryta, Skallberget, Gideonsberg, Viksäng. City förstås, men där finns kanske inte så mycket billiga hyresrätter för barnfamiljer.

• ThisIsMe
    Biene skrev 2008-11-24 09:24:37 följande:
    Jag skulle absolut undvika Råby, Fredriksberg, Pettersberg och Bäckby.Vallby sådär... Bjurhovda sådär...Har dock hört mycket gott om Önsta/Gryta, Skallberget, Gideonsberg, Viksäng. City förstås, men där finns kanske inte så mycket billiga hyresrätter för barnfamiljer.
    Jag skulle nog undvika Önsta. Iaf området runt Önsta Centrum. Det har bildats så mycket gäng där de senaste åren.
  • Hannah76
    ThisIsMe skrev 2008-11-24 18:13:43 följande:
    Jag skulle nog undvika Önsta. Iaf området runt Önsta Centrum. Det har bildats så mycket gäng där de senaste åren.
    Kan hålla med om det. Hyreslägenheter finns iof bara i närheten där, men jag tror att det är rätt ok att bo tex mot "gamla ica-grytan".
  • ThisIsMe
    Hannah76 skrev 2008-11-24 22:07:08 följande:
    Kan hålla med om det. Hyreslägenheter finns iof bara i närheten där, men jag tror att det är rätt ok att bo tex mot "gamla ica-grytan".
    Du menar Södra Gryta? Finns det hyreslägenheter där?
    Hmm... Det gör det nog nu när jag tänker efter.
    Jag är uppväxt på Norra Gryta så jag har inte så stor koll på Södra.
  • Hannah76
    ThisIsMe skrev 2008-11-25 13:13:33 följande:
    Du menar Södra Gryta? Finns det hyreslägenheter där?Hmm... Det gör det nog nu när jag tänker efter.Jag är uppväxt på Norra Gryta så jag har inte så stor koll på Södra.
    Samma här = )
    Men Mimer har en hel del lägenheter där, fast det är lååång kötid.
  • shantii

Jag bor på vallby och jag tycker att det är helt okej,men det är väl vad man för förväntningar själv på området. Bjurhovda kan ochså vara helt okej, vi bodde där innan vi flyttade till vallby.

Svar på tråden Vart ska man bo/inte bo i Västerås??