Vart ska man bo/inte bo i Västerås??
Om man ska bo i Västerås i en hyreslägenhet med barn vart är det då bra att bo?
Vill gärna ha info om vilka områden som är bra respektive dåliga (inbrott, bråk, våld? missbrukare osv)
tack för hjälpen!
Om man ska bo i Västerås i en hyreslägenhet med barn vart är det då bra att bo?
Vill gärna ha info om vilka områden som är bra respektive dåliga (inbrott, bråk, våld? missbrukare osv)
tack för hjälpen!
Sämre: Bjurhovda, Råby, Fredriksberg, Pettersberg (kanske även Vallby och Bäckby)
Bättre: Gryta, City, Gideonsberg, Skallberget.
Enligt mig iaf *S*
tack!
någon mer som vill yttra sig? :)
skiljebo har jag bott i, helt okej enligt min åsikt! =)
Ser att det inte har ändrats mycket sen jag flyttade därifrån,hahaha. Skallberget e väldigt mysigt faktiskt.
Hannah76: Bjurhovda är jättebra!!! :)
längtans tider skrev 2008-11-20 15:33:18 följande:
Hellre åt öster, norr, centralt än västerut. Undvik Råby, Pettersberg och Fredriksberg.
hannah76: jo det kanske är så.. vi bor längst bort, på flisa och det är hur lungt och bra som helst! :) Mycket barnfamiljer, och hundar, trevliga grannar, aldrig nå bråk och stök!
Jag skulle absolut undvika Råby, Fredriksberg, Pettersberg och Bäckby.
Vallby sådär... Bjurhovda sådär...
Har dock hört mycket gott om Önsta/Gryta, Skallberget, Gideonsberg, Viksäng. City förstås, men där finns kanske inte så mycket billiga hyresrätter för barnfamiljer.
Jag bor på vallby och jag tycker att det är helt okej,men det är väl vad man för förväntningar själv på området. Bjurhovda kan ochså vara helt okej, vi bodde där innan vi flyttade till vallby.