Du som gjort högskoleprovet - vad fick du för resultat?
Lite nyfiken på vad medel är för oss här på FL.
Själv fick jag 1,7 när jag tog högskoleprovet 2003.
Lite nyfiken på vad medel är för oss här på FL.
Själv fick jag 1,7 när jag tog högskoleprovet 2003.
Fick 1,6 första gången för över 10 år sedan så det röstade jag. Året efter fick jag 1,5. Jag är nöjd.
Har gjort det en gång (2001) var supernervös innan men fick 1,7 - och blev istället supernöjd!!
Jag gjorde högskoleprovet ett par gånger under gymnasiet.
Jag fick 1,8 som bäst.
Jag kommer aldrig att kunna få bättre än så eftersom jag då måste förbättra mig inom matematik/statistik-områder och det är min svaga sida.
På engelskan, svenskan och ordförståelsen har jag haft i princip alla rätt varje gång. Tycker inte ens att det är i närheten av svårt. Matten däremot...huwa!!!
Att jag klarar det hyffsat beror på att jag har snabb läsförmåga med bibehållen förståelse så jag får ganska mycket tid att fundera över uppgifterna. Men det är verkligen enorm skillnad mellan de olika sidorna i min begåvning.
1,8 för många år sedan, då fanns det inget delprov på engelska vilket var tur för mig Jag hade väl nästan alla rätt på ordförståelse och matte/statistik och nästan inga rätt på läsförståelsen
Som Ari Gold fast tvärtom alltså...
Låter precis som jag det...
Fast nu var det väl närmare 10-15 år sedan jag skrev ett högskoleprov, direkt efter gymnasiet oh ett par gånger efter det.
Har gjort det tre gånger och fått 1,7 som bäst. Antar/hoppas att det skulle bli aningen bättre om jag försöker igen.
2.0 tre gånger i rad.
1,8 men jag har tyvärr inte hittat nån utbildning jag vill läsa :/
1,9 men var en liten pluttpoäng från 2,0.
Fick 1,8