• Anonym (NEJ)

glömt minipiller hur stor är risken att bli gravid?

söndags kväll upptäckte jag att jag glömt att tagit lördagskvälls minipiller
    tog två stycken på söndagkvällen
    igår tisdag upptäckte jag att jag glömt att tagit måndagskvällens minipiller
    tog två igår kväll
    äter minipee
    hur stor är risken att bli gravid
    det är ju egentligen jätte svårt att pricka in en grav.?
    endast nga gånger i månaden
    hade senaste mens för ca två veckor sedan

nu känns det som mensvärk i magen är jätte känslig glömmer jag piller brukar blödning uppstå efter en två tre dagar.

bör jag vara nervös
    vi hade sex i lördags kan jag tillägga

• Svar på tråden glömt minipiller hur stor är risken att bli gravid?
  • Anonym

Rätt stor risk. Särskilt som det handlar om minipiller.
    Välj ett annat p-medel om du glömmer så ofta.

• Anonym (NEJ)

ja det kan man ju verkligen tycka
    brukar inte glömma
    vet inte varför jag gjort det två gånger på en vecka?
    brukar ta dem i samband med tandborstning för att inte glömma
    jag kan inte använda vilket pmedel som helst då jag har lätt för ytliga blodproppar
    samt högtblodtryck när jag var gravid

• memlan

Har inga siffror på det, men viss risk/chans är det ju att du blivit gravid. Kan ju tillägga att jag själv glömde ett p-piller (hade ätit dem i många år) och blev gravid.

• lottab

Risken kan vara väldigt stor. Åt minipiller när jag blev gravid med mitt sista barn. Glömde en pilla so jag tog dagen efter. Månaden senare var jag gravid

• Anonym (NEJ)
    memlan skrev 2008-11-19 12:10:47 följande:
    Har inga siffror på det, men viss risk/chans är det ju att du blivit gravid. Kan ju tillägga att jag själv glömde ett p-piller (hade ätit dem i många år) och blev gravid.
    jag hoppas inte att det blir så för mig,,,,,,
    har förstått att det inte är många dagar på en månad som man egentligen kan bli gravid på

lustigt eller inte när våran lillskrutta blev till var enligt mvc runt detta datum för fyra år sedan
    kommer ihåg det då en nära släkting har födelsedag då och vi hade kalas för denne i helgen
    men det måste väll inte betyda att jag har samma cykel?
    jag har jätte oregelbunden mens har också för inte så länge sedan hormonrubbningar och åt provera
    '''''

ja ja det är väll bara att se vad som händer
  • Anonym (NEJ)
    lottab skrev 2008-11-19 12:14:42 följande:
    Risken kan vara väldigt stor. Åt minipiller när jag blev gravid med mitt sista barn. Glömde en pilla so jag tog dagen efter. Månaden senare var jag gravid
    innan jag blev gravid så tog jag p spruta det tog oss nästan två år att bli gravida
    inte roligt då
    men vi får väll hoppas att jag tillhör dessa som inte har så lätt att bli gravid
    konstigt så tycker man och önskar nu men då var man helt frustrerad och ledsen för att det aldrig tog sig
  • Anonym (NEJ)

tänkte på en annan sak
    nu när jag var på toa så var det ljust blodblandat urin
    på pappret
    sedan kollade jag i toan och det var blodflager i urinet
    hur kommer det säg att mens kommer igång bara efter nga dagar man glömt ett piller?

• Anonym (NEJ)

mens kom efter en eller två dagar höll i sig i ca fem sex dagar så det är nog ingen fara.

men tänkte fråga en fråga till '
    glömmer man i mitten av kartan tex hur länge efter man glömt ska man skydda sig extra
    ja när är man tillbaka till mest säkert skydd igen?

• Anonym (vivi)
    Svar på #8
    du ska skydda dej tills du haft nästa mens om du missat ett piller. Lite blödning är inte ovanligt, det blir ju sas en rubbning i den hormonella balansen av en miss.
  • Anonym (NEJ)

har inte haft mens sedan blödningen 21 nov
    sedan mensvärkar svullen mage
    jätte kissenödig och gasig

• Anonym (Ja blev)

Jag har precis blivit gravid med Minipiller (Cerazette).
    Får också bara äta minipiller, men jag har inte missat ett enda piller.. Men här är jag nu, gravid.
    Så visst finns det chans att bli gravid om du missat 2 piller.
    Ja ska iallafall efter denna graviditet ha ett annat preventivmedel!! Även om jag inte får. För jag vill inte gå omkring och bli med barn stup i kvarten bara för att jag äter minipiller.. Annars får jag väl gå i celibat

• Anonym (Ja blev)

Jag hade blödning den 20:e november. Har sedan 1 vecka tillbaka mått illa, kissnödigt, mensvärk o trött..

• HannaoNicko

Ta ett test så vet du ju sen. O om du glömmer ett piller så ska du iaf inte ta 2 nästa gång, då får du i dig för mycket hormoner bara o de hjälper inte bättre för de. Minipee är dom enda piller som inte påverkar ägglossningen så jag skulle tro att risken finns att du är gravid.

Svar på tråden glömt minipiller hur stor är risken att bli gravid?