Kan man frysa in i glasburkar?
Kan man frysa in barnmat & frukt pureer i glasburkar (gamla barnmats burkar)?
Kan man frysa in barnmat & frukt pureer i glasburkar (gamla barnmats burkar)?
Är inte helt hundra på det,kan ju händ att det går, men har för mig att de kan spricka vid upptining.
Jadå, det gjorde jag jämt, men fyll dem inte helt, så de sprängs!
Kram!
inte så bra.. de kan spricka av nedkylningen och då de ska tinas. bättre med plast tror jag!
men jag är bara amatör.. :)
Men ta fryspåsar, billigt och bra!
fryspåsar tar mindre plats men glasburkar går bra, som någon innan sa fyll dom inte helt bara...
Alldeles suveränt att frysa in i glasburkar. Perfekt att tex plocka med sig en burl fruktpure om man skall iväg nånstans. Det tar ju ett bra tag innan den tinar så man behöver inte vara orolig att innehållet blir förstört innan det skall ätas.
Det som man måste tänka på är att om man tex skall frysa in pure som kokats så skall man försluta in detta i en varm burk och är det kall pure så in i en kall burk.
Man skall heller inte fylla burkarna helt upp då innehållet har en tendens att expandera i frysen.
Det går jättebra att frysa i barnmatsburkar.
Jag fryser alltid ner sonens mat i dem för det är ju så enkelt att portionera maten i dem för då har man ju mängden klar på en gång.
Och fyller man dem inte helt så spricker de inte vid nerfrysning eller upptining.