• Aamamman

Vilken amningspump till stora bröst?

Jag skulle verkligen vilja kunna pumpaur mina bröst lite. Jag har en Avent Isispump som jag inte funkar alls på mig, inte en droppe kommer det ut! Jag får ut en del när jag handmjölkar, men det känns varken smidigt eller effektivt.

Är det mina bröst det är fel på? Jag har rätt stora (DDkupa), väldigt mjuka bröst - kan det vara därför jag inte får ut något?

Jag vill gärna ha tips på andra pumpar - dock inga 4000:- elpumpar... Ni andra med stora, mjuka bröst, vad använder ni?

• Svar på tråden Vilken amningspump till stora bröst?
  • eval

Jag har samma pump, och mjuk G/H-kupa, och den fungerar bra på mig, så jag tror inte det det är brösten det är något fel på :)

Provat att massera bröstet samtidigt som du pumpar? (det brukar få igång det ordentligt på mig om det är trögt i starten)

• Jempajenny

Jag har F-kupa och mina bröst är också mjuka, men pumpar med Avent Isis-pumpen. Dock har jag tagit bort den "silikoniga" grejen i tratten och kör dirket med tratten istället. Tyckte att det bara kom mjölk emellan och vaccumet släppte. Kanske kan vara värt att prova för sig med...?

Lycka till!

• Aamamman

Jag tycker att den har så dåligt vakum, det känns knappt när jag pumpar. Kan själva ventilgrejen vara trasig eller något?

Jag ska prova ta bort silikontratten och se om det funkar bättre då...

• maamje

Jag hade amedas pump. jag hyrde den på bb. Den funkade på mig och jag har stor bröst

• Cecese

Jag har provat 3 olika sorters pumpar varav en elektrisk. Samma resultat varje gång och det är att det inte kommer många ml med pumpen fast det finns mjölk. Jag vet att det finns mjölk för det kommer lätt när jag handmjölkar eller ammar men med pumpen är det stopp. En del kvinnor kan helt enkelt inte pumpa.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂ oktober -08
  • Aamamman
    Cecese skrev 2008-11-19 18:06:24 följande:
    Jag har provat 3 olika sorters pumpar varav en elektrisk. Samma resultat varje gång och det är att det inte kommer många ml med pumpen fast det finns mjölk. Jag vet att det finns mjölk för det kommer lätt när jag handmjölkar eller ammar men med pumpen är det stopp. En del kvinnor kan helt enkelt inte pumpa.
    Jag börjar tro att det är så. Jag ser ju att det kommer mjölk, men när jag försöker pumpa kommer det nada. Det är därför jag inte vill lägga ner några stora pengar på en annan pump...
  • Jempajenny
    Aamamman skrev 2008-11-19 18:00:46 följande:
    Jag tycker att den har så dåligt vakum, det känns knappt när jag pumpar. Kan själva ventilgrejen vara trasig eller något? Jag ska prova ta bort silikontratten och se om det funkar bättre då...
    Det är viktigt att den lilla vita gummiventilen är rätt monterad. Annars "suger" den inte...
  • Aamamman
    Jempajenny skrev 2008-11-19 19:37:19 följande:
    Det är viktigt att den lilla vita gummiventilen är rätt monterad. Annars "suger" den inte...
    Kan man sätta den fel? Kan den sitta på flera sätt?
  • carola1977

Jag hade en enorm mjölkproduktion men det kom knappt en droppe när jag pumpade så som sagt var, vissa kan bara inte.

• Jempajenny
    Aamamman skrev 2008-11-19 20:15:36 följande:
    Kan man sätta den fel? Kan den sitta på flera sätt?
    Man ska sätta den underifrån. Det går ju att sätta den ovanifrån också och då blir det fel...
  • Aamamman

Nu känner jag mig ju väldigt väldigt korkad....

Det gick ju som en dans när man satte ventilpluppen åt rätt håll. Tack tack tack!

Svar på tråden Vilken amningspump till stora bröst?