• Pumisen

Någon som märkt någon effekt av hallonbladste??

Började idag med hallonbladste!! Har hört att det ska vara bra för återhämtningen efter förlossningen!

Men på förpackningen stod det även att det användes förr till att sätta igång förlossningar, och att man därför inte ska börja med det innan v.35.

Har någon märkt av någon sådan effekt av det, eller är det bara "trams"??

Jag är i v.37 nu, så det är ju ingen fara om det skulle sätta igång nåt, men jag tror ju knappast att det skulle vara på grund av teet iaf?

Eller kan jag ha fel???

♥ (¯`°?.¸ ♥ Ebba 060303 ♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror BF 081213 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Någon som märkt någon effekt av hallonbladste??
  • Anettan73

Jag drack det och jag åt färska ananas men icke...

• louiseL82

jag började me hallonblads t runt v 34 tror jag.. ( mina beräkningar o rul skilde 3 veckor) o jag fick mer sammandragningar direkt nästan.. samma dag iaf.
    dottern e född i v 36+2

hallonbladste e ju till för att stärka livmoderna o mjuka upp slemhinnor och för att minska blödningar.
    förlossningen gick väldigt smidigt tyckte jag oach jag klarade mig utmärkt på bara lustgas.
    under förlossningen tapapde jag endast 6 dl blod. o efteråt blödde jag i två dagar bara.

så ajg tror starkt på att d funkar. kanske itne för att sätta igång förlossningenmen för att hjälpa till me en massa runt om kring..

• Fia85

Jag drack hallonbladste i mängder när jag gick på övertid med sonen just för att försöka få igång förlossningen. Men tji fick jag. inget hände :) Försökte nog mig på de allra flesta "huskurer", men killen kom när han var redo :)

Sen vet jag inte om det berodde på teet att när jag var på återkollen så sa bm att livmodern hade dragit ihop sig mycke bra.

• Mamma Lotta

När jag var v 39+0 så var jag väääldigt trött på att vara gravid så jag köpte hallonbladsteet, och drack 3 koppar under hela dagen(måndag) och i mitt fall så satte det igång värkarna tog en kopp på tisdag morgon, på kvällen samma dag föddes min dotter. Om det berodde på teet vet man ju inte men det satte fart på mina sammandragningar och värkar i alla fall. Dottern fyller 2 imorgon :o)

Life is what happends while making other plans...
  • Pumisen

Oj, några av er verkar det haft en effekt på iaf!!

Är det 3 koppar / dag man ska ta? Stod inget på förpackningen!

• Mamma Lotta

På det teet jag köpte stod det max 3 koppar  per dag.

Life is what happends while making other plans...
  • Hannah76

Jag tror inte att det sätter igån en förlossning, men att det stärker livmodern tror jag absolut.

• jessamy

Var har ni köpt det teet? FInns det på påsar eller är det bara lösvikt?

• Cathrine83

Tror att det är stor skillnad från te till te. Drack tidigare det hallonbladste som säljs i hälsobutiker (påsar i rosa förpackning) smakar bara varm saft.
    Har nu gått över till hallonbladste på lösvikt köpt i en tehandel. Det är verkligen malda blad utan spår av hallon. De varnade mig i affären att inte börja dricka det förrän BF, men vem kan bärga sig? Har idag 5 dagar kvar till BF och dricker som en tok

• Pumisen
    jessamy skrev 2008-11-19 12:52:32 följande:
    Var har ni köpt det teet? FInns det på påsar eller är det bara lösvikt?
    Jag beställde det på nätet... på www.re-fresh.se tror jag det hette! Det är lösvikt o verkar vara malda blad, alltså inga tepåskar, utan man ska sjuda det i 10 min!

Tror jag betalade 75 kr för frakt o te....
    Tog en första kopp för en timme sen..o när den var uppdrucken fick jag en sammandragning...sen om det berodde på teet eller inte, det vet jag ärligt talat inte! Har ju haft en mängd förvärkar ändå...men ska bli intressant o se om dom ökar eller så!!
  • louiseL82

jag köpte d rosa paketet som Catrhine83 nämner o som ni kan se ovan så funkade d i alal all på mig. d e nog olika från person till person oxå.

• snowball

har beställt hallonbladste... ska testa direkt när jag får hem den.. så får vi se om den hjälper nått =)

• Pumisen

Nu har jag precis tagit min tredje "dos" av teet!! Har inte märkt av ett skvatt...men det kanske är för tidigt ännu?!!
    Efter första koppen fick jag några förvärkar, men det har jag ju i övrigt oxå, så jag tror inte att teet är så jätteavgörande...
    Jag hoppas mer att det har betydelse i efterarbetet!!

• Emelianfian

Hur går det för er tedrickare? *nyfiken* Funkar det??? har fått hem mitt men ska inte börja med det förrens om 2 veckor när jag är i vecka 35.

♥ Nellie dec -o7 ♥ Lillebror i magen BF jan -o9 ♥
  • HEH

Blir lite fundersam!
    Har tidigare hört som er, att det kanske hjälper med att sätta igång en förlossning.
    Men jag kollade på "du är vad du äter" med anna skipper för några v sedan. Då sa hon att just Hallonblads te var bra emot foglossning! Jag tänkte köpa det, eftersom jag har så himla ont för att prova, men jag vill ju inte sätta igång en förlossning! (bara v 21)
    Vad gäller tro?

• Koocachoo
    HEH skrev 2008-11-21 19:58:56 följande:
    Blir lite fundersam!Har tidigare hört som er, att det kanske hjälper med att sätta igång en förlossning.Men jag kollade på "du är vad du äter" med anna skipper för några v sedan. Då sa hon att just Hallonblads te var bra emot foglossning! Jag tänkte köpa det, eftersom jag har så himla ont för att prova, men jag vill ju inte sätta igång en förlossning! (bara v 21)Vad gäller tro?
    Det var därför jag köpte hallonbladste...kan säga att inte blev det bättre dom få dagarna jag testade...det var nog ett sammanträffande men jag hade mycket ondare (säkert inte av tee't).
  • Emelianfian
    Koocachoo skrev 2008-11-21 20:45:58 följande:
    Det var därför jag köpte hallonbladste...kan säga att inte blev det bättre dom få dagarna jag testade...det var nog ett sammanträffande men jag hade mycket ondare (säkert inte av tee't).
    blev foglossningen värre eller fick du värkar eller vad?
    ♥ Nellie dec -o7 ♥ Lillebror i magen BF jan -o9 ♥
  • Koocachoo
    Emelianfian skrev 2008-11-21 22:19:04 följande:
    blev foglossningen värre eller fick du värkar eller vad?
    Jag upplevde foglossningen värre. Inga värkar eller något sådant. Så jag vågar inte dricka det igen ifall det var det som gjorde att jag fick ondare (kan ju vara ett sammanträffande, men nu efter igen har jag inte så ont jag hade när jag drack).
Svar på tråden Någon som märkt någon effekt av hallonbladste??