• Anonym (hmm)

sex med urinvägsinfektion???

hejsan

kan man ha sex när man har urinvägsinfektion? o förmodlig njurinfektion???

eller hur länge ska man vänta???

• Svar på tråden sex med urinvägsinfektion???
  • Anonym

Alltså, hur sugen är men egentligen på sex när man har UVI? Och nej, man ska inte ha sex utan vänta.

• Me o Mike

Nog KAN man. Men som ovan sa. Hur sugen kan man vara? Man har ju suuuperont!

• Anonym

Vänta. Det kan ju vara av sexet du fått det.

• Anonym

"bit i kudden älskling, för nu svider det till.."

• Anonym

ja det är ju inte skönt precis...Plus, som anonym också skrev, så kan du ju ha fått det av sex. Alltså ska du vänta tills du är frisk igen.

• Me o Mike

haha

Anonym skrev 2008-11-19 12:47:46 följande:
    "bit i kudden älskling, för nu svider det till.."
  • Anonym (hmm)

ok. jo sugen kan man allt vara... o nu efter jag fått medicin så gör det inte såå ont länge, ska på ultraljud på njurarna imorgon så se vad de visar...
    var de där "bit i kudden...blabla..." menat att det var mannen som ville... nej, de är jag som e sugen=)
    o när e man frisk? när penecilinen är slut?

• Anonym

Anonym (hmm) skrev 2008-11-19 13:13:53 följande:

ok. jo sugen kan man allt vara... o nu efter jag fått medicin så gör det inte såå ont länge, ska på ultraljud på njurarna imorgon så se vad de visar...var de där "bit i kudden...blabla..." menat att det var mannen som ville... nej, de är jag som e sugen=)o när e man frisk? när penecilinen är slut?
    nej förlåt, var ett dåligt skämt. en kompis som sa det när en annan kompis hade fått uvi och sen svamp av antbiotikan, så hon inte kunde ha sex :)
    sorry sjuk humor :)
  • Anonym (dr mugg)
    Anonym skrev 2008-11-19 12:46:09 följande:
    Vänta. Det kan ju vara av sexet du fått det.
    man får det av bakterier inte av sex, :) dock kan bakterierna "knuffas in" i urinvägarna av samlagsrörelser..
    ser inte någon risk med "återfall" om man har sex igen under behandlingen om man fått rätt antibiotikum ska det ju ta bakterierna då. man får ju inte lokal behandling utan tabletter..
    eller? så tänker jag..
  • Anonym

att ha sex med urinvägsinfektion var inte något problem för mig ... Käkade furadantin som jag blev ordinerad. tyckte att jag kunde kissa skapligt som jag brukar ... och tabletterna var ju slut.

Men nu när det faktikst vandrat uppåt och blivit en njurbäckeninflammation av det hela så är det ett stort jäkla problem ska jag säga..

För det första så är jag gravid, åkte till bm för att kola hjärtat på den lille ovetandes.. hade ont i ryggen men trodde att det berodde på belastningen av att bära ett tredje barn.. Nåväl tji, fick jag .. när jag samma dag blev inlagd akut på sjukhus i nästan en vecka... med antibiotika via dropp.. varje dag.. ingen matlust alls!!!

Kom hem med antibiotika i tablettform istället  Cefadroxil och Flagyl. och jag säger bara det att jag har aldrig mått så eländigt som jag gör nu... 50 minuter efter intagna tabletter så spyr jag som en gris .. både morgon och kväll.. ingen vidare kul och ger definitivt ingen sexlust heller!..  Så jag hoppas att det här snart är över för jag är någonstans i mitten av min kur just nu i skrivande stund och bävar för nästa dos av cefadroxil plus Flagyl..

Kolla för tusan upp det om du misstänker att du har NJURBÄCKENINFLAMMATION!

Svar på tråden sex med urinvägsinfektion???