jannah skrev 2008-11-19 17:40:10 följande:
Jag fick veta att jag var gravid dagen innan vår sista seriematch säsongen 2007. Jag spelade den matchen + att jag tränat och spelat match i 2-3 veckor innan jag visste att jag var gravid.Hade säkert kunnat träna ett tag till efter sista matchen, men nu blev det ju naturligt att jag slutade eftersom säsongen tog slut.Du får nog gå lite efter hur det känns när du tränar. Det är nog inga problem så länge du tar det lite försiktigt! :) Ring och fråga barnmorskan och se vad hon tycker!
I mitt fall så hinner ju seriesäsongen inte ens börja innan man redan avverkat några månader... Ja, jag får tala med barnmorskan om det. Tack för dina erfarenheter.
Anonym (,,,) skrev 2008-11-19 18:05:38 följande:
Anonym (
TS) skrev 2008-11-19 17:37:32 följande: Så länge din kropp känns ok när du tränar är det ingen fara. Börjar du få ont eller annat ska du inte träna, utan får nöja dej med att vara hejarklack Matcher hade jag inte spelat, eftersom man inte kan förvänta sig av motståndarna att visa hänsyn. Lyssna på din kropp så kommer det gå bra.
Ja, jag antar att kroppen kommer att begränsa mig så småning. Man blir väl knappast smidigare och lättare vartefter tiden går.
Men förutom fysiken så låter det på er som att det inte är någon fara att fortsätta!?