• Anonym

Hur hanterar man rykten??

Jag är så ledsen just nu... En kille jag träffat innan sprider fula rykten om mig, ganska pinsamma saker faktiskt. Han har bla sagt till våra gemensamma vänner som sen i sin tur berättat det för mig samtidigt som de såklart babblar vidare till nästa person.

HUR ska man hantera detta? Han har verkligen knäckt mig nu!
    Det känns som att rykten är sånt som kommer följa en för alltid och förstöra för en.. Känns som en hopplös situation

Om ni får höra pinsamma rykten om någon ni känner, tänker ni på det sen när ni träffar personen? Tar ni för givet att det är sant? Tänker ni annorlunda om personen?

Försöker intala mig själv att ingen bryr sig om sånt, men vill inte risker att bli märkt pga detta heller..

• Svar på tråden Hur hanterar man rykten??
  • Anonym

Försöker att inte bry mig när jag hör rykten och skitsnack... det är svårt.
    I vår lilla stad så pratar alla skit om varanndra... om man tex inte var skötsam för flera år sedan så är mana lltid dömd, man kan inte förändras och folk snackar skit och har fördomar hela tiden.

• Me o Mike

Va jobbigt.. Har du försökt prata med honom? Säga att du mår väldigt dåligt över de saker han säger??

Om jag hör "Pinsamma saker" om någon så kan jag visst tänka på det när jag träffar personen. Men jag är nog mer sån att jag frågar denna om det är något som låter helt otroligt ist för att gå runt och tro saker.

• Anonym

rykten säger mer om personen som sprider dem än den det handlar om.

försök att inte tänka på det och lägga din energi på annat!

kram

• Sway307

Rykten är elaka men en fördel med dem är att när intresset för det ryktet dör ut så glöms det bort, såvida inget kan läggas till ryktet. Jag hade nog ignorerat det och försökt vara mig själv trots att folk vet saker om mig.

• Winterfresh

Jag struntar i rykten och skitsnack.
    Anser att den som sprider ryktena enbart är så fruktansvärt avundsjuk på den som han/hon sprider rykten om.
    Och hade jag varit du hade jag nog tagit kontakt med killen och frågat vad han håller på med och säga åt honom att lägga av direkt.

• Anonym

Nej prata med honom går inte. Detta är det största svinet bland alla killar. Han tycks vara helt känslokall, bryr sig inte det minsta om konsekvenserna för min del

De pinsamma sakerna är ju såna som mycket väl hade kunnat vara sanna, så de är ju inte såå otroliga. Bara väldigt pinsamma och får mig att verka som en omoralisk psykopat-brud.

Förhoppningsvis håller sig ryktena utanför min närmaste vänskapskrets men det känns ändå sjukt tufft. Jag har backat från alla människor som ens är bekanta med honom eller som kan tänkas träffa på honom i något sammanhang. just för att jag inte vill att folk ska veta..

• Anonym

Tack Måste erkänna att jag är väldigt besviken på mina egna vänner som bidrar till ryktesspridningen. Visst berättar dom det för mig vad de hör, men inte på ett sånt sätt att de bryr sig, utan snarare för att "skryta" om vad de har hört och vad de har för info. Veckans skvaller, ni vet. I samband med detta kom det upp andra saker som killen snackat om en annan tjej han träffat för länge sen. Denna tjejen är vän med mina vänner också, men trots det berättade dom gärna hennes rykte för mig. *suck*

Funderar på om jag ska säga stopp direkt, att jag inte vill veta vad han har sagt, när de drar upp honom på tal. Eller är det bättre att veta vad som sägs om en?

Svar på tråden Hur hanterar man rykten??