• camillch

går inte ladda upp SV bilder på fuji?

hej
    jag har gjort några bilder svartvita i min dator med programmet som följer med min nokiatelefon.. men när jag ska ladda upp dom för framkallningpå fujifilm så går inte det.. (inte på extrafilm heller)varför? hur kan jag framkalla mina svartvita bilder digitalt?

• Svar på tråden går inte ladda upp SV bilder på fuji?
  • camillch

hmmm det vet jag inte.. hur ser man det?

• inze
    camillch skrev 2008-11-20 09:16:57 följande:
    hmmm det vet jag inte.. hur ser man det?
    Vad har bilden som du försöker ladda upp för filändelse (om du kan se det)??

Jag har i alla fall inga problem att ladda upp en svartvit jpg (jpeg) bild.
  • camillch

filändelsen är bpm.file.. kan man ändra det på något sätt så det blir jpg som man kan framkalla... mina andra färgbilder är också jpg....

• inze
    camillch skrev 2008-11-21 10:49:12 följande:
    filändelsen är bpm.file.. kan man ändra det på något sätt så det blir jpg som man kan framkalla... mina andra färgbilder är också jpg....
    Hur har du gjort bilderna svartvita? I det programmet borde du kunna spara dem som jpg också.

I PhotoFiltre som jag brukar rekommendera så tror jag de har bmp som standardvärde. Säg till om det är det programmet du använt så kan jag tala om hur man ändrar så standarden blir att man sparar i jpg-format.

Är det nåt annat program så testa att göra om bilden till svartvit/ alternativt öppna din bmp-bild (men det kan ev bli sämre) som välja spara som igen och under där man namnger sin bild så borde man kunna trycka på nån pil så man får fler format att välja på.
  • camillch

jag har gjort dem svartvita i nokia pc suite...

• October

om du sedan konverterar tillbaka till rgb innan du laddar upp dem kanske det funkar.

• inze
    camillch skrev 2008-11-27 09:28:10 följande:
    jag har gjort dem svartvita i nokia pc suite...
    Har du kollat om du kan byta till jpg-format när du sparar de SV bilderna?
Svar på tråden går inte ladda upp SV bilder på fuji?