• HelHel

Lite orolig för min gamla granne..

Vart ringer man om man är orolig för att något har hänt grannen? Hon är över 80 år, rätt så pigg är hon. Är ute mycket och grejar i sin lilla trädgård..

Såg henne igår kväll. Idag har jag inte sett henne, nattlampan hon har i hallen är fortfarande tänd, rullgardinen i hennes sovrum är fortfarande nerdragen, hon har ej tagit in morgontidningen och ej sin post. Detta brukar hon göra vid 8.30-9 på morgonen... Har varit några och knackat på men hon har inte öppnat.
    Vad skulle ni gjort?

• Svar på tråden Lite orolig för min gamla granne..
  • Sniglar och Krut

Kan du inte få tag i någon anhörig som har nyckel så ring polisen

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • Champagne

Har hon några anhöriga? Hemtjänst?

Jag blev törstig och drack upp mig själv
  • Georgii

urs vad jobbigt! Jag hade velat gjort något men vad? kan man ringa hemtjänsten kanske?

• HelHel

Vet att hon har en son som kommer framåt eftermiddag/kväll. Vet inte hans namn eller var han bor... Ska försöka vara beredd och prata med honom när jag ser han komma.
    Nej ingen hemtjänst.

• Georgii

eller egentligen! ta inga risker...ring polisen och berätta hur orolig du är...

• VIXIE

Vi har också en gammal granne vi brukar hålla "koll" på. Kan du inte fråga distriktssköterskan på vårdcenralen? Annars hade jag ringt närpolisen och berättat problemet bättre att göra förmycket än för lite.
    Lycka till!

Bättre lite skit i hörnerna än ett rent helvete...
  • Sniglar och Krut

Man kan alltid ringa till polisen om man är orolig. Många tror att man bara ska ringa om man just sett ett mord, så är det givetvis inte. Polisen har många uppgifter.
    Att åka ut och kolla om folk lever är en rutingrej för dem, det händer hela tiden. Min sambo är polis och åker ofta ut på just såna grejer.
    Man kan ALLTID ringa om man känner att man skulle vilja det

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • Georgii

meddela gärna hur det gick sen :)

• HelHel

Ingen fara med min granne. Sonen var där igår kväll och tog in post och gick en runda i lägenheten. Hon är nog bortrest eller kanske på sjukhuset.

• Fru Brastad
    tur...och vilken tur hon har en sån fin granne!
    HelHel skrev 2008-11-20 09:49:42 följande:
    Ingen fara med min granne. Sonen var där igår kväll och tog in post och gick en runda i lägenheten. Hon är nog bortrest eller kanske på sjukhuset.
Svar på tråden Lite orolig för min gamla granne..