• Rosdraken

Bihåleinflammation och det gör så ont behöver råd!!

Jag hade dubbelsidig lunginflammation för 2 veckor sen och då även biåleinflammation.

Nu har bihåleinflammationen kommit tillbaka ordentligt den här gången. I förrgår på jobbet (arbetar som lärare i en etta) så skulle jag böja mig fram och ta upp en sak på golvet och det slog då till med en sånt stor kraft att jag nästan började gråta, det tryckte över, panna, ögon kinder gjorde till och med ont att blinka. Är mörkare i hyn (kommer från israel) och mina kollegor skickade hem mig då jag enligt dem var vit mådde så dåligt. I går var jag hos läkaren och fick en ny kur pencelin som jag ska ta en vecka och höra av mig om det inte hjälper ska ta den 3 gånger om dagen.

Men idag har jag nätan haft mer ont än tidigare var mycket nära att jag spyde av smärtan. Ska det vara så? Sen är snoret (ursäkta infon) SUPER gult och näsan känns tjock men det rinner hela tiden sen verligen inte kul ut alls....
    Så jag vilar och proppar i mig alvedon vet inte vad annars jag ska göra?

Det känns som om någon gett mig en fet smäll i nyllet sen står och nyper min stenhårt över näsan, trycker under ögonen och gör så det spänner över nacken/huvudet.
    När vet jag att jag ska söka vård igen vill inte vänta mer än nödvändigt.....

• Svar på tråden Bihåleinflammation och det gör så ont behöver råd!!
  • snuttP

Jag har blivt "skjuten" i näsan för att bli tömnd när jag hade bihåleinflam. Sen va där iofs inget att tömma, men det kanske behövs på dig.

• Anonym

Jag har lidit av bihålsinflammation i över två års tid....dock bra nu...

Tips:drick grape frukt varje dag.....Duscha varmt över huvud o ansikte....

• ester

Tugga tuggummi är också bra.

• Nivea

När jag hade bihåleinflammation pratade jag med Vårdvcentralen. De gav mig tipset att använda kortisonspray. Det torkar inte ut slemhinorna som vanligt nässpray gör.

• SIN74

Åk in och be att de sköljer bihplerna. De borde inte låta dig bara äta pencillin med tanke på lunginflammation precis. Det kan ju gå ner igen. JAg har haft rör till bihålorna - inget kul men attan vad det hjälper!

• Rosdraken

du menar att man spolar näsan? Jo läkaren talade om det med hoppas klart jag slipper det, har aldrig gjort det innan så då oroar man sig klart lite mera.

Hur länge dröjer det innan medicien tar, när borde det ha vänt om jag idag är inne på min andra dag?

• SIN74

Oroa dig inte - det du upplever nu är klart värre än spolning!
    De bedövar först - förutom på mig:)

• Rosdraken

grapefrukt? är det för att det är surt för då borde ju tranbärs juce ha samma effekt?
    Ska pröva duschen med, koritson spray fick jag på recep först vändan så ska börja ta den med. Dumt att jag inte gjot det redan.

Får ringa in i morgon och höra vad de tycker om att spola eller om de vill jag ska vänta.

• aronnax

Tror du får åka in, gram tills dess kan du gott ta Iprén OCH Alvedon, Alvedon 4 ggr/dag, Iprén 3 ggr per dag.
    Nässpray och åter nässpray.
    Det finns en nässpruta att spola med på apoteket, hjälper lite.
    Stackare, det gör sååååååååå dj**la ONT!
    Sök på vc imorgon, begär annat smärtstillande om du behöver.
    Har du haft ont så länge kanske du behöver annat penicillin eller spola rent.
    Får du tillbaka det ofta får jag rekommendera akupunktur, från att ha det en gång per månad minst har jag varit besvärsfri i 2 år trots ett par rejäla förkylningar. GÖTT!

Svar på tråden Bihåleinflammation och det gör så ont behöver råd!!