• abovo

Vill återställa min hårfärg, kan en frisör göra det? Finns det någon frisör här som vet?

Jag håller på och går i terapi och allt möjligt och vill hitta min "identitet" på nytt.

Är intresserad av att försöka få fram vilken hårfärg jag egentligen har, oavsett om den är tråkigt cendré med inslag av grått. Jag har nu ett par cm utväxt. Tror ni en frisör kan se vilken färg jag egentligen har nuförtiden??

Jag har blonderat mig i ca 10 år och ska fylla 40 snart, så min hårfärg har mörknat betydligt sedan jag började blondera det.

Ja, vad tror ni, skulle det gå? Kan man göra det så nära sanningen som möjligt??

• Svar på tråden Vill återställa min hårfärg, kan en frisör göra det? Finns det någon frisör här som vet?
  • abovo

Puff

Finns det någon som vet någonstans på nätet där man kan ställa frågor till frisörer, på samma sätt som tex netdoktor

• skvättis

jag skulle också vilja veta.... skulle vara så skönt att slippa lägga dyra pengar för att underhålla utväxt hela tiden!

Har man färgat med färg (alltså inte blonderat) så kan man ju göra en avfärgning tror jag.... men vet inte riktigt om de fungerar bra. När det är blonderat får man kanske försöka färga/tona liknande som utväxten och sen låta de växa ut?

• abovo

Ja, jag har det rejält blonderat också så jag måste nog färga som du skriver. Det ser så mörkt ut utväxten, skulle vara kul att se om jag blivit mörkhårig över åren. Min mamma gick från jätteblont i sin ungdom till nötbrunt. Men tyvärr har nog inte jag nötbrunt (tycker jag är fint), min man säger att det ser mer mörk cendré ut.

• Elli47

Färga det till mellanblondt/mörkblondt med några få ljusa slingor så kan din naturliga färg växa ut utan att det syns så tydligt.

• abovo

Det är väl bäst att göra det hos en frisör då väl? (Har alltid blonderat själv hemma och det har gått bra).
    Kan det bli grönt eller så annars?? Ljusa slingor låter som en bra idé.

• Elli47
    abovo skrev 2008-11-21 09:55:21 följande:
    Det är väl bäst att göra det hos en frisör då väl? (Har alltid blonderat själv hemma och det har gått bra). Kan det bli grönt eller så annars?? Ljusa slingor låter som en bra idé.
    Ja gör det hos en frisör så blir det säkert jättebra! Annars är det rätt enkelt att göra det själv också.
  • Duckan74

Tror att vilken utbildad frisör som helst kan hjälpa mig det där. Gå in på första bästa salong och fråga.

• MiIou

Kul att du börjar må bättre och vill "blid dig själv" igen

Jag har gjort ugnefär samma sak, men hade rött hår som jag först fick bleka, har ungefär din hårfärg, centré med inslag av grått . Jag färgade på med gyllencendre från mood, men hårfärg sitter dåligt på blekt hår så du får stå ut med att färga om håret ganska ofta i början. Sen har jag köpt en inpackning från Revlon med pigment (finns hos frisörer), då i samma gyllencendre, då döljs den eventuella skillnaden mellan hårfärgen och utväxten. Sen är det bara att vänta och underhålla medan det färgade växer ut. Efter ett tag slutade jag färga på håret med färgen från mood och använder nu bara den tonande inpackningen emellanåt, det ser ut som min egen hårfärg med undantaget att det är lite mer guldfärgat, men att sätta en gråaktig färg som cendre är på ett blekt hår är ingen hit, jag lovar, mitt såg kemiskt ut (jag testade).

• abovo

Tänkte inte på det att jag nog måste göra det ofta, ett bra argument för att fortsätta göra det själv med tanke på min ekonomi Gyllencendré låter klockrent!!

Tack för alla svar!

Svar på tråden Vill återställa min hårfärg, kan en frisör göra det? Finns det någon frisör här som vet?