• Frk Svår

Pausa telefonabonnemang?

Kan man ha ett telefonabonnemang vilande? Har letat på Telia.se men inte hittat ngn information. Ungefär som man fryser ett gymkort? Funderar på att skaffa mobilabonnemang där man kan ringa (i princip) hur mycket man vill och då är ju hemtelefonen meningslös. Men om det krånglar osv vill jag ju inte behöva skaffa nytt abonnemang och nytt telefonnummer igen...

Tror inte att det går, men visst hade det varit skitbra om man kunde göra så?

• Svar på tråden Pausa telefonabonnemang?
  • maria81

Ja det kan du ha. Jag hade det när jag väntade på min lägenhet. Man får en röstbrevlåda om man vill, kommer inte ihåg vad det kostar...

• Frk Svår

Det hade ju varit skitbra! Men hur länge? Det kanske bara går när man väntar på lägenhet osv och av praktiska skäl inte kan ha ett abonnemang just då?

maria81 skrev 2008-11-19 17:25:45 följande:
    Ja det kan du ha. Jag hade det när jag väntade på min lägenhet. Man får en röstbrevlåda om man vill, kommer inte ihåg vad det kostar...
  • maria81

Ring kundtjänst och fråga. ska kolla på deras sida om jag hittar det igen...

• maria81

Läste TS igen och så länge tror jag inte du får frysa, hitta om 30 dagar... Jag har IP telefon och det funkar jättebra, enda gången jag hört om krångel är när kompisar haft comhem och man inte kunnat ringa dem på flera veckor

• Frk Svår

Nä, det var väl ungefär det jag misstänkte

maria81 skrev 2008-11-19 17:34:51 följande:
    Läste TS igen och så länge tror jag inte du får frysa, hitta om 30 dagar... Jag har IP telefon och det funkar jättebra, enda gången jag hört om krångel är när kompisar haft comhem och man inte kunnat ringa dem på flera veckor
  • inze

Jag vet en förening som har sitt telefonabonnemang vilande och en röstbrevlåda som hänvisar till deras mobiltelefon. De har ett väldigt bra telefonnummer och vill ha kvar det om föeningen skulle bli större och ha behov av en fast telefon. de har haft så i flera år och det kostar mycket mindre än att ha ett öppet abonnemang.

Svar på tråden Pausa telefonabonnemang?