• Frk Svår

Drink - Romerska bågar?

De pratade om en drink på jobbet som hette Romerska bågar. Man skulle tydligen ha Cointreau och Baileys i men på Google.se hittar jag massa olika recept, vissa innehåller kaffe (yack) osv.

Ngn som har ett bra recept, gärna med mått och absolut utan kaffe!!

• Svar på tråden Drink - Romerska bågar?
  • LittleMermaid

Låter gott faktiskt! Tror nog bara baileys, contreau på is är jättegott. Ska man blanda upp med något får det väl bli mjölk?

Tanken på baileysdrinkar fick mig att tänka på den gamla godingen Slippery Nipple.. Eller Monkey Brain. Mycket läskigt kan skapas med denna annars goda likör.

• pepsimax

Drinken Romerska bågar lr som den oxå kan kallas Kaffe Karlsson är kaffedrinkar.

• Frk Svår

Har hittat två recept som innehåller kaffe men jag får kväljningar av minsta lilla kaffesmak. Ingen drink för mig mao

Kände ju till Kaffe Karlsson men visste inte att det var samma drink. Sicken grej.

pepsimax skrev 2008-11-19 18:26:29 följande:
    Drinken Romerska bågar lr som den oxå kan kallas Kaffe Karlsson är kaffedrinkar.
  • Bara nyfiken

Min sambo gör en god men det är mer av en shot...cointreau och ljummen, hemmagjord chokladdryck (gjord på kakao o mjölk men funkar säkert med oboy), toppa med lite grädde...mums!! Smakar precis som romerska bågar....

• LittleMermaid

Bara nyfiken skrev 2008-11-19 18:32:26 följande:

Min sambo gör en god men det är mer av en shot...cointreau och ljummen, hemmagjord chokladdryck (gjord på kakao o mjölk men funkar säkert med oboy), toppa med lite grädde...mums!! Smakar precis som romerska bågar....
    Mumsigt! Varm choklad och Xanté är också skiiiitgott.. Hade jag helt glömt bort, nu måste jag köpa en flaska Xanté... Cointreau har jag redan - så ska testa den varianten också!
  • Frk Svår

En kompis brukar hälla lite Minttuu i varm choklad. Det låter också gott.

• bumse2
    Romerska bågar

1 cl Cointreau
    3 cl Baileys
    1 isbit

Lägg isbiten i ett shotglas ocg fyll på med cointreau och baileys
    Emma 020123, Linus 080917
  • annzah

Tia Maria och apelsinjuice smakar precis som romerska bågar, men det kanske var lite OT ;)

• Frk Svår

Det receptet lät ju riktigt smarrigt...och inget kaffe!
    Tack!

bumse2 skrev 2008-11-20 09:17:18 följande:
    Romerska bågar1 cl Cointreau3 cl Baileys1 isbitLägg isbiten i ett shotglas ocg fyll på med cointreau och baileys
Svar på tråden Drink - Romerska bågar?