• Lilio

När kände ni "fladder"?

Hej hej! Undrade bara i vilken vecka ni kände det första "fladdret" imagen? Altså inte sparkar utan bara att ni kände att bebisen rörde sig där inne? :) Går själv in i vecka 10 imorgon och jag längtar såå. :)

• Svar på tråden När kände ni "fladder"?
  • Catbride

Jag kände inget direkt "fladder" som det pratas om. Kände istället de första rörelserna som "pet" innifrån, och det var i vecka 17-18. Så du kan få vänta ett tag till tyvärr!!
    Men sen hinner du lessna när den sparkar så hårt å lever rövare så du inte får se på TV å sova ifred
    Jag är i v33 å är alldeles blåslagen på insidan känns det som! Min knodd vet verkligen vart det känns allra mest å sparka!

Lycka till med magen!!

• naddie

Jag kände heller inte precis något "fladder" i magen, istället kom sparkarna direkt runt v.20 och blir bara mer och mer intensiva.

Är i v.29 nu!

Lycka till med graviditeten!

• Angel28

Halloo!!

Jag kände som en liten fisk sprattla ca v 20.
    Nu är ja i v 32 o det är ingen liten fisk längre kan jag säg hahahaha.... ibland önskar man lite mer lugn där inne. Fast det är mysigt ändå... iaf när h*n inte träffar revben el kissblåsan.

kramkram

• mydeliciouz
    Hallå hallå, jag kännde mitt första "fladder" i v 18, och nu i v 22 känner jag sparkar som blir intensivare hela tiden och det är så mysigt!!!!!Skrattande

Lycka till med........

Ha det gott kram kram..
  • Cathrine83

Kände det första fladdret i v 18, då var det precis som en fisk som simmade i ca 3 sek.
    De som har moderkakan i bakvägg tror jag dock kan känna tidigare och tydligare.

• Tokmia

Jag kände första fladdret i v 15. Är halvvägs idag & känner sparkar dagligen. Helt underbart!!

• AnnaochHenrik

Jag kände aldrig något "fladder", min vilde började peta direkt i vecka 16, och sparkade för fullt så att maken kunde känna sparkarna på magen redan i vecka 17...

• YourSoFine86

Första gången jag var säker på att det var bebben som hörde av sig var i v.16 och i v.19 kände även min sambo det på utsidan!

• Andersson81

v 13 kände jag med min första

Älskade, efterlängtade Amanda 070824
  • Thursday

Jag har aldrig känt något fladder, utan som flera här sä började bebisen peta mig i magen inifrån i v 19-20.

• Drömmerdrömmar

Kände fladder typ som nervryckningar runt v 12, om jag låg raklång.. var väldigt obehagligt så jag låg inte på rygg under hela graviditeten sen, det var alldelles för obehagligt.

sparkarna kom i v 16-17.

• Pian80

drömmerdrömmar: Så där har jag också känt några gånger! Är i v 15 nu och senast i förmiddags. Fast då låg jag inte ner utan satt rätt upp och ner på stolen på jobbet. Annars har det mest varit när jag legat på rygg.

• Kickaan

Kände ett "fladder" en gång i v.14 som jag tror var bebis. Började känna buffar v.16 och nu v.17 känner jag även utanför magen och bebis känns väl, jättemysigt :)

• Marline

Jag kände några kurrliknande muskelryckningar, eller hur jag ska förklara det, först i v 17-18.

• 199007

Jag tror det är lättare att känna "fladder" om man har fått ett barn tidigar.. så säger i alla fall dom jag har pratat med.. man vet inte riktigt hur det ska kännas innan det

Svar på tråden När kände ni "fladder"?