När kände ni "fladder"?
Hej hej! Undrade bara i vilken vecka ni kände det första "fladdret" imagen? Altså inte sparkar utan bara att ni kände att bebisen rörde sig där inne? :) Går själv in i vecka 10 imorgon och jag längtar såå. :)
Hej hej! Undrade bara i vilken vecka ni kände det första "fladdret" imagen? Altså inte sparkar utan bara att ni kände att bebisen rörde sig där inne? :) Går själv in i vecka 10 imorgon och jag längtar såå. :)
Jag kände inget direkt "fladder" som det pratas om. Kände istället de första rörelserna som "pet" innifrån, och det var i vecka 17-18. Så du kan få vänta ett tag till tyvärr!!
Men sen hinner du lessna när den sparkar så hårt å lever rövare så du inte får se på TV å sova ifred
Jag är i v33 å är alldeles blåslagen på insidan känns det som! Min knodd vet verkligen vart det känns allra mest å sparka!
Lycka till med magen!!
Jag kände heller inte precis något "fladder" i magen, istället kom sparkarna direkt runt v.20 och blir bara mer och mer intensiva.
Är i v.29 nu!
Lycka till med graviditeten!
Halloo!!
Jag kände som en liten fisk sprattla ca v 20.
Nu är ja i v 32 o det är ingen liten fisk längre kan jag säg hahahaha.... ibland önskar man lite mer lugn där inne. Fast det är mysigt ändå... iaf när h*n inte träffar revben el kissblåsan.
kramkram
Kände det första fladdret i v 18, då var det precis som en fisk som simmade i ca 3 sek.
De som har moderkakan i bakvägg tror jag dock kan känna tidigare och tydligare.
Jag kände första fladdret i v 15. Är halvvägs idag & känner sparkar dagligen. Helt underbart!!
Jag kände aldrig något "fladder", min vilde började peta direkt i vecka 16, och sparkade för fullt så att maken kunde känna sparkarna på magen redan i vecka 17...
Första gången jag var säker på att det var bebben som hörde av sig var i v.16 och i v.19 kände även min sambo det på utsidan!
v 13 kände jag med min första
Jag har aldrig känt något fladder, utan som flera här sä började bebisen peta mig i magen inifrån i v 19-20.
Kände fladder typ som nervryckningar runt v 12, om jag låg raklång.. var väldigt obehagligt så jag låg inte på rygg under hela graviditeten sen, det var alldelles för obehagligt.
sparkarna kom i v 16-17.
drömmerdrömmar: Så där har jag också känt några gånger! Är i v 15 nu och senast i förmiddags. Fast då låg jag inte ner utan satt rätt upp och ner på stolen på jobbet. Annars har det mest varit när jag legat på rygg.
Jag känner som bubblor och har kännt det i ca ev vecka. Är nu i vecka 19
Kände ett "fladder" en gång i v.14 som jag tror var bebis. Började känna buffar v.16 och nu v.17 känner jag även utanför magen och bebis känns väl, jättemysigt :)
Jag kände några kurrliknande muskelryckningar, eller hur jag ska förklara det, först i v 17-18.
Jag tror det är lättare att känna "fladder" om man har fått ett barn tidigar.. så säger i alla fall dom jag har pratat med.. man vet inte riktigt hur det ska kännas innan det