• emsss1987

Kan man ha cornflakes istället för havregryn?

i negerbollar? Nån som vet?
    Eller smakar det illa kanske?
    JAG MÅSTE HA DET NU:D:D:D:D

• Svar på tråden Kan man ha cornflakes istället för havregryn?
  • gagge

Testa, blir kanske gott...knaprigt. varför inte?! medela gärna hur det blir

Mina älskade två prinsessor!
  • Mjäll

Havregryn är gott, cornflakes är gott. Allt som finns i negerbollar är gott och cornflakes är gott så prova, jag tror inte att det blir äckligt iaf, men kanske lite annorlunda.

• Solskensmor

Det blir nog en annan smak iallafall, men pröva... Kanske blir svårt att få ihop smeten...

• meic

jag gör det för jag är allergisk mot havregryn och jag tycker det är smaskens, men det blir lite sött så var lite snäll med sockret

• gagge

Blir nog bäst om du kör ner allt i en matberedare och kör runt där. blir nog lättare att forma.
    kan ju spara några flingor som du grovkrossar och rör i sist. Tror det blir kalas gott.
    Nästan så man ska ta och testa det själv nästa gång här ska bakas

Mina älskade två prinsessor!
  • Blå Flygare
    meic skrev 2008-11-19 18:30:33 följande:
    jag gör det för jag är allergisk mot havregryn och jag tycker det är smaskens, men det blir lite sött så var lite snäll med sockret
    Blir det inte bättre med boveteflingor eller quinoaflingor? Det använde jag när vi uteslöt sädesslag till dottern, och det var nästan som vanliga chokladbollar.
  • meic
    Blå Flygare skrev 2008-11-19 21:39:33 följande:
    Blir det inte bättre med boveteflingor eller quinoaflingor? Det använde jag när vi uteslöt sädesslag till dottern, och det var nästan som vanliga chokladbollar.
    bovete tål jag inte, men jag ska ner på rast för quinoa snart! jag hoppas så att jag tål det för jag har hört så mycket gott om den produkten
  • Blå Flygare
    meic skrev 2008-11-19 21:41:23 följande:
    Blå Flygare skrev 2008-11-19 21:39:33 följande: bovete tål jag inte, men jag ska ner på rast för quinoa snart! jag hoppas så att jag tål det för jag har hört så mycket gott om den produkten
    Då hoppas jag med att du tål det!
  • meic
    Blå Flygare skrev 2008-11-19 21:46:07 följande:
    Då hoppas jag med att du tål det!
    tack!
  • Segelvind

Skulle vara kul att höra vad du tyckte om cornflakesnegerbullarna sen

• emsss1987

Tack för tipsen.. det blev tyvärr inga, pärlsockret var också slut så jag köpte färdiga på affären istället *S*

Svar på tråden Kan man ha cornflakes istället för havregryn?