• mysisen

verkar din bebis med kämpa med att få ut bajset? (ammar er)

vår lille kille får semperdroppar och minifom, han skriker ej o verkar ha ont, men han kämpar en del spänner med benen...så det verkar gå lite trögt att bajsa.

ngn mer som känner igen det? att de verkar kämpa med att få ut bajset? men att de inte verkar skrika o ha ont.

• Svar på tråden verkar din bebis med kämpa med att få ut bajset? (ammar er)
  • MajaMärta

Min son tar i ordentligt, man vet verkligen att han bajsar... Vet inte om det kan vara som du menar? Några gånger har han kräkts samtidigt för att han tar i så! Men han bajsar bara 1-2 grr/vecka. Han har aldrig haft ont i magen, vad jag vet.

• ananda74

min lilla är precis lika dan! hon är 3,5 veckor och varje gång hon vaknar ligger hon och krystar så hon blir röd i huvet, spänner sig och sparkar irriterat med benen och så gnäller/gnyr/stånkar hon, men gråter aldrig på riktigt. ofta kommer det en fis efter ett tag eller en laddning i blöjan. jag har gett henne minifom 3 ggr i går natt eftersom jag inte orkar hålla på och rapa henne då (det funkar nästan aldrig att rapa henne, det kommer inget), men jag vet inte om det hjälpte eller inte riktigt än.

jag ammar förresten.

• malber

min son får också kämpa, blir knallröd i ansiktet och knystar och stånkar och sprattlar med benen, ibland håller han på i fem minuter innan han har bajsat färdigt. jag ger bara ersättning iofs, då kan dom bli lite trögare i magen.

• mysisen

jag ger ersättning.. ibland ligger han länge o stånkar innan han bajsar

• malber

jag fick tipset att blanda 1 tsk messmör i ersättningen morgon och kväll, blev lite bättre av det. ( det var på bvc jag fick det tipset)

• Agent 355

min son, nu 4 mån, håller också på & kämpar när han ska bajsa. det började tom bli värre för några veckor sedan & nu blir han ofta så förtvivlad att han gråter & jag måste hålla honom. masserar, helammar på mjölkfrikost, ger droppar & har varit till läkare men inget har gett någon bättring.

nån som har erfarenhet av akupunktur eller dylikt?

• buu
    Svar på #5
    malber skrev 2008-11-19 21:45:30 följande:
    jag fick tipset att blanda 1 tsk messmör i ersättningen morgon och kväll, blev lite bättre av det. ( det var på bvc jag fick det tipset)
    man kanske ska pröva att ge lite messmör här också, våran lilla tjej har enbart bajsat en ytterst liten klutt igår som inte ens va lika lös som de brukar vara, hon får bara ersättning, hon skrek igår kväll/inatt i 3 timmar då hon hade ont i magen och fick bara ut luft...

Ska köpa semperdroppar idag också.
  • ebbebulan
    mysisen skrev 2008-11-19 21:38:08 följande:
    jag ger ersättning.. ibland ligger han länge o stånkar innan han bajsar
    Vi blandade i lakctulos i flaskan, en gång om dagen, när han var någon månad. Han var jättehård i magen o när han bajsade så kom det bara ut några små stenhårda klumpar. Vi gav det ofta på morgonen o efter typ en halvtimme/timme så hade han fått ur sig det som skulle.
    ¤ min älskade bula, ebbe 080424 ¤
  • ebbebulan

Oj, glömde. Vår son åt endast ersättning.

• ebbebulan
    malber skrev 2008-11-19 21:45:30 följande:
    Vad olika dom säger beroende på bvc. Vi skulle absolt inte ge messmör eftersom det innehåller salt.
Svar på tråden verkar din bebis med kämpa med att få ut bajset? (ammar er)