Vilka väljer att åka bort över JUL? Varför och vart åker ni och hur länge?
Vi åker till Thailand.
Vi har jobbiga relationer i familjen och tycker därför att det är sååå skönt att åka bort.
Vi är bort 3 veckor.
Vi åker till Thailand.
Vi har jobbiga relationer i familjen och tycker därför att det är sååå skönt att åka bort.
Vi är bort 3 veckor.
Vi åker till Kanarieöarna en vecka för att ta paus från julstöket ett år. Älskar julen men behöver en paus från den för att den ska kännas riktigt mysig igen.
Vi åker bort av flera anledningar. Dels så har vi det också lite jobbigt med familjesituationen, och så passar det ju bra när det är så många dagar ledigt runt jul. För oss går resan till fjällen. Tomten kommer dit också!!
Jag har aldrig firat Jul i fjällen men skulle gärna prova nån gång... Men just nu lockar solen och värmen mer än kyla och snö... Vi har inte åkt skidor på många år, men kanske att vi börjar igen och då kanske det blir fjällen nåt år
Vi är skidfantaster, inte nått vidare bra, men vi har himla roligt och det är ju det viktigaste. Däremot är vi inte så mycket för stranden och för mycket värme, så detta kommer passa oss perfekt. Jag är så laddad så jag vill packa redan nu!!!
Hi hi, förstår att du är laddad!
Det är jag me, men laddar då för vit sand, värme och blått vatten!
Hoppas ni får en underbar Jul i fjällen!
Vi åker till Thailand över jul.
För att den billigaste resan vi hittade nu var över jul och för att det passade bäst med mina studier.
Men jag har ångest, började nästan gråta efter vi bokat biljetterna, för att jag inte får fira julen med familjen.
vi åker till gran canaria 3 veckor över jul å nyår.
den tiden kan vi vara lediga å har möjlighet att åka utan att behöva ta semesterdagar (så att vi kan åka längre bort 2 veckor senare , det blev canaris för att vi hittade så otroligt billig resa med exakt passande resdagar)
egentligen gillar vi att vara hemma vid jul (bor i norr med vit jul) kändes inte alls så skoj förra året när vi var första gången bortresta över julen, men då bara 10 dagar så det blev liksom varken de ena eller andra nu med 3 veckor tror jag man får upp jultämmningen även på hotell rummet mm
Vi åker i väg på kortresa, tar en kryssning till Riga. Åker den 23 och kommer hem den 25. Skönt bara att slippa julen och allt stök
Sen har vi båda skilda föräldar och det är krongligt bara det.
Men det ska bli skönt att bara vara vi två och inga måsten.
decembertös: Du kommer inte bli besviken på Thailan Det är underbart!
hotten: Skönt med tre veckor! Då hinner man verkligen landa... Förra Julen var vi borta fyra veckor, då hann man vekligen komma in i lunken! Trodde inte jag skulle stå ut så länge men när tiden var ute ville jag inte åka hem i alla fall.. Konstigt!
Zenobia: Jobbigt med skilda föräldrar, man vet inte vilket ben man ska stå på! Det blir ju inte så att ni får vara på två ställen, utan fyra, om man ska göra alla till lags...
Nej det vet jag att jag inte kommer, har varit där innan och vi kan ju fira egen jul där. Men jag kommer nog ha ångest ända tills jag åker ändå. haha.
decembertös: Var glad över din ångest! Det betyder ju att du har en familj som du bryr dej om
Ha de skönt i Thailand, det ska jag )
Puffelipuff
Inga fler som åker bort över JUL?
vi skulle åka men det var såååååå dyrt,åker början på jan 2009 i stället.och vi kommer fira hemma med familjen,uta jul klappar.skönt.
Stranden: Vart åker ni?
Och JA! Det är dyrt
Åker varje jul och nyår till thailand!
är borta ca 1-1,5 mån
finns inget vackrare :)
Vi brukar åka till gran canaria 2 veckor över jul å nyår för att komma bort från julstressen. Barnen e vana vid det sen de va mindre å e med på noterna..Jag vill hellre ge dem en upplevelse som de inte glömmer än att göra dem mer materialistiska än nödvändigt