• Anonym (förkrossad)

måste göra abort i v.11:-( vill inte

på måndag ska jag ta bort mitt älskade, efterlängtade barn. Kommer då vara i v.11...

Jag bara gråter och vill verkligen inte, samtidigt som jag på något sätt redan ställt in mig på att jag inte är gravid längre.

Det här barnet har jag längtat efter i flera år, och det var helt planerat. Helt plötsligt vill inte min man längre och beter sig som ett svin. Jag har aldrig blivit så illa behandlad och förolämpad som de här senaste dagarna...
    Jag kan/vill inte sätta ett till barn till världen i den här situationen, har varken ekonomin eller orken att vara ensam med två.
    Jag har hämtat ut papper om skiljsmässa och mannen har flyttat ut
    För några dagar sedan var allt bra(nästan iaf)
    För en vecka sen så jag det lilla hjärtat picka på vul, var så lycklig
    Vet inte hur jag kommer klara det här, kommer nog ångra det resten av mitt liv, samtidigt som jag vet att det inte går...

Ville bara skriva av mig lite *gråter*

• Svar på tråden måste göra abort i v.11:-( vill inte
  • Anonym

Behåll bebisen & lycka till med lillfamilj.

• Anonym (förkrossad)
    Anonym skrev 2008-11-19 19:49:13 följande:
    vill så gärna men jag kan inte, varken rätt för den lilla, min son eller mig själv
  • Anonym

Men man behöver inte vara rik för att ha 2 barn. Har du för dåligt ställt med pengar får du hjälp av soc. sedan får du ju underhåll från pappan, barnbidrag, ev bostadsbidrag osv. Varför ta bort ditt efterlängtade barn enbart för att pappan är ett himla svin?
    Jag sitter i ungefär samma sits som dig, är oxå planerat gravid i v 12 och pappan lämnade mig för 2veckor sedan och vill att jag gör abort, vi har 2 barn sedan tidigare. Jag har inget jobb och går nu hos soc. Jag skulle aldrig kunna ta bort mitt barn pga av en underbar man som har blivit ett svin.

• Ericha

Låter som en otroligt jobbig situation! Sänder styrkekramar!

• Anonym

Har en kompis som varit i ungefär din situation, mannen stack när hon var i v 8. Hon behöll barnet som blev en underbar flicka, älskad av mamma och pappa (på varsitt håll) och en stolt storebror. Hon funderade länge i banorna kring abort, rädd att hon skulle bli låst och aldrig få barnvakt, men det blev jättebra och hon ångrar inte en sekund att hon behöll barnet.

Har du verkligen tänkt igenom alla alternativ ordentligt? Du verkar inte alls nöjd med ditt beslut, så frågan är om det är rätt?

Kramar till dig!

• Anonym

Behåll barnet, annars kommer du att ångra dej. det är ingen omöjlighet att vara ensam med 2 barn och vi lever i sverige, tack och lov. det finns hjälp. Om du känner som du gör så vore det ditt största misstag att ta bort det. Nej jag hade aldrig aldrig gjort det för en mans skull. 11 veckor är ju redan långt gånget.

• Anonym (angel)
    Anonym skrev 2008-11-19 19:49:13 följande:
    som du säger detta kommer förfölja dig resten av livet annars.
    förlora inte både gubben och lillbabyn...
    kram
  • Anonym (hoppas)

Jag har hört att en abort kan man ångra resten av livet men ett barn ångrar man aldrig. Tror att du kommer klara detta, många har gjort det förr! Min mamma gjorde en abort innan hon fick mig för att pappa "tvingade" henne, hon har alltid ångrat det. Hoppas du bestämmer dig för att behålla... Kram

• Cindra

Det finns i stort sett ALLTID en lösning, ett ljus i mörkret någonstans. Vill du behålla barnet så gör du det, du kommer att fixa det! Du kommer att ha två ljuvliga ungar, helsyskon med varandra, du kommer att få kämpa men det kommer att gå BRA! Sätt dig ner och fundera ut allt positivt som trots allt finns i ditt liv, familj, vänner etc som skulle kunna vara ett stöd för dig. Kanske kan du finna någon vän här på FL, kanske tom. någon som bor nära dig och kan och vill stötta dig i detta! Kram o lycka till!

• Anonym (ellam)

Kära hjärtat vad svårt för dig.
    Önskar att jag kunde hjälpa dig att bära lite av din börda.
    Du kommer att göra något jobbigt, men kommer att klara detta för att du måste.
    Be att få prata med en kurator både före och efter.

Svar på tråden måste göra abort i v.11:-( vill inte