• Nennnie

Kan man bada med urinvägsinfektion?

Hej på er.. Kan man bada med urinvägsinfektion? Om nej- vad kan hända?

• Svar på tråden Kan man bada med urinvägsinfektion?
  • Nyfiken gul

karbad går utmärkt så länge du badar varmt och inte sitter för länge så vattnet kallnar.

bada i badhus eller pool - big no no pga att det kan förvärras av bakterier och baciller..

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Nennnie

Tänkte här i badkaret Och jag hatar kallt vatten, har oftast så varmt som möjligt.. så vad bra tack för svar!

• Nennnie

jag kan inte överföra mina bakterier till min kille va? om man badar? frågan låter ju helt dum, haha

• Nyfiken gul
    Nennnie skrev 2008-11-19 20:39:42 följande:
    jag kan inte överföra mina bakterier till min kille va? om man badar? frågan låter ju helt dum, haha
    nä det är ingen fara men undvik sex - bada o plaska så mycket ni orkar men låt det stanna där. av erfarenhet vet jag att sex o uvi inte hör ihop... (aj aj aj)
  • Hemlighet

Det ända jag kan hitta ang UVI och bad är att man skall undvika det, i alla fall tills besvären är borta.

När man badar kan man ju "dra" in vatten i "muffen".Och dte kanske inte är så bra?

• Nennnie

Nyfiken gul skrev 2008-11-19 20:40:49 följande:

nä det är ingen fara men undvik sex - bada o plaska så mycket ni orkar men låt det stanna där. av erfarenhet vet jag att sex o uvi inte hör ihop... (aj aj aj)
    oj, har har det men har inte känt nåt speciellt?
  • Nennnie
    Hemlighet skrev 2008-11-19 20:42:42 följande:
    Det ända jag kan hitta ang UVI och bad är att man skall undvika det, i alla fall tills besvären är borta. När man badar kan man ju "dra" in vatten i "muffen".Och dte kanske inte är så bra?
    på vilket sätt är det inte bra? ursäkta mina frågor..
  • Nyfiken gul
    Nennnie skrev 2008-11-19 20:43:36 följande:
    Nyfiken gul skrev 2008-11-19 20:40:49 följande: oj, har har det men har inte känt nåt speciellt?
    hans "snoppbakterier" om jag får säga så kan överföras till dig och förlänga plågan helt enkelt.. likaså om han är där med sina fingrar och sin tunga. Nybadad spelar ingen roll. Hans bakterier behöver du inte just nu.

bli frisk först sen kan ni sexa på bäst ni vill.
  • Nennnie

Nyfiken gul skrev 2008-11-19 20:54:08 följande:

hans "snoppbakterier" om jag får säga så kan överföras till dig och förlänga plågan helt enkelt.. likaså om han är där med sina fingrar och sin tunga. Nybadad spelar ingen roll. Hans bakterier behöver du inte just nu. bli frisk först sen kan ni sexa på bäst ni vill.
    okej.. Jag som tror jag har ÄL nu
  • Jag undrar

Jag fick inte in allt riktigt, så kunde man bada med UVI eller inte. Om inte- vad kan hända?

Svar på tråden Kan man bada med urinvägsinfektion?