Hur förlåta sig själv efter att man betett sig så illa?
Har levt i en destruktiv on-off relation ett bra tag och har efter många turer lyckats avbryta den, eller vi sårade varann så mycket att det blev omöjligt att fortsätta. Ilskan och besvikelsen över att han gjort mig väldigt illa (inget våld men genom ord, handlingar m.m) kan jag leva med.
Men jag, som ser mig själv som en schysst tjej för övrigt, har ju mer destruktiv relationen har blivit tllåtit mig att sjunka minst lika lågt som honom. Med lite distans så tycker jag att mitt beteende har varit helt förkastligt och helt emot mina värderingar en del gånger och jag skäms fruktansvärt mycket. Behöver kanske inte gå in på detaljer men alla som levt i en känslomässigt berg- och dalbana i nåt som kan beskrivas närmast som hatkärlek kanske känner igen sig. Det slutade med att vi sårade varandras känslor väldigt djupt. Min ilska har lagt sig mot honom och nu har jag väldigt dåligt samvete över mitt eget beteende. Inte bara nu utan under senare delen av relationen. Det är rätt åt mig, jag vet. Det går inte att be om ursäkt, det finns inte en chans att han godtar ursäkten. Känner mig riktigt usel. Hur går jag vidare?