Tvätta madrass o kuddar?
Nu har jag tvättat i stort sett allt.. nu har jag madrassen o kuddarna kvar.. men tänkte nu om man verkligen behöver det.. hur har ni gjort¨?
Nu har jag tvättat i stort sett allt.. nu har jag madrassen o kuddarna kvar.. men tänkte nu om man verkligen behöver det.. hur har ni gjort¨?
Undrar samma sak!
Jag tvättade bara de kläder som bebis hade mot kroppen och lakan örngott mm. Täcke, kudde, madrass mm tvättade jag inte.
Vi köpte en madrass från IKEA som luktade väldigt starkt när vi öppnade förpackningen så därför tvättade vi den. Annars hade det varit skönt att slippa det.
Vi tvättade kudde men inte madrass dels för att den inte går in i maskin, men så också eftersom den var utan gifter och med madrasskydd och lakan på kan det inte vara sån fara! Tyvärr tålde inte kuddarna tvätt. De blev som bollar och funkade inte alls att ha då. Men affären tog inte tillbaka dem Denna gången kommer jag köpa tunna vuxenkuddar istl. och tvätta. Känns säkrare än en fluffig stor boll
hm klurig det där.. har kuddar från rätt start o de ska gå att tvätta.. men vågar man? vill ju inte ha korvkuddar till den lill*, nog för att jag gillar det själv ;)
har en madrass från ikea vi med, men har legat öppen i ngr veckor nu så den är lite "vädrad"..
jag tvättar inte kudden och madrassen. tvättar bara sånt som ligger intill huden.
Jag har tvättat allt utom madrassen. Den ska ju ändå täckas med både plastad frotté och lakan så den borde inte vara någon fara att ha otvättad då den inte kommer i kontakt med huden på något vis. Kudden och täcket ville jag tvätta eftersom man lyfter runt det en hel del och då känns det bättre att veta att eventuella kemikalier där är borttvättade.
Jag har inte tvättat madrassen, bara madrassskyddet. Har dock vädrat madrassen ute i kylan. Jag har tvättat kuddarna o de har hållit formen bra.
Har både dropptorkat och tumlat mina kuddar från RättStart. Tvättade nog i 60 grader.
vilket resultat blev bäst då? vill inte att det ska bli klumpar ihela kuddarna
Jag tvättade nog i 60 grader. Eller om det var 40. Sen torktumling med tennisbollar. Såg som sagt ut som innan :)
nu har jag tvättat kuddarna o madrass"skyddet" :) tog 60grader o utan torktumling.. verkar vara i bra skick :) *peppar peppar* :D