13 åriga tjejer som bråkar
Det tjafsas jättemycket mellan tjejkompisarna och alla är olyckliga.Min dotter är den som jämkar när alla de andra bråkar och hon är den som medlar och försöker hålla ihop gänget. Nu har de vänt sig mot henne för att hon inte vill vara bästis med någon av dem utan vill ha dem alla som bästa vänner.De säger taskiga saker på sms och msn och är arga på henne.Hon förstår inte hur de kan agera så egoistiskt och avundsjukt. Flickorna (4 stycken) har varit vänner i flera år.I den här åldern är det viktigt för dem att de känner att de duger, men ta ut det på varandra är fel.Min dotter är ledsen hela tiden och vi har pratat mycket. Jag har fått läsa all korrespondens så jag vet vad hon skrivit till dem.Jag vill inte blanda mig i för mycket utan vara ett stöd därför henne i stället. Alla flickorna är härliga och jag hoppas att de kan hitta tillbaka till varandra igen, innan min tjej har tröttnat.En förälder klagar på min dotter så fort hon är med en annan tjej, eftersom hennes dotter känner sig utanför.Detta blev för mycket för min tjej som inget hellre vill än att alla ska hålla sams.Hur kan jag södja mitt barn utan attlägga mig i.Jag har sagt att jag finns där om hon behöver mig och hon är också glad för det, men hennes sorger kan jag inte avhjälpa.