• Zesssan

Min 4 månaders son kallsvettas ofta....

Har en son på snart 4 månader. Han svättat lätt och ofta och sissta dagrna upplever jag att han kallsvettas! Detta händer oftast när jag matar han. Någon som känner igen detta?? mins inte att våran älsta son gjorde det alls. Blir lite orolig..

tack för svar!

MVH zabina

• Svar på tråden Min 4 månaders son kallsvettas ofta....
  • Neaa

Att bebisar svettas, speciellt när de sover är väl inget ovanligt men kallsvettas är faktiskt inget jag kommer ihåg eller känner igen heller tyvärr... Ring BVC och fråga om ingen annan vet.

• Spicy woman

Vill inte göra dig orolig. För det behöver inte vara så för din son. Min son kallsvettades mycket när han åt, men det berodde på att han hade ett hål i hjärtat.

• Zesssan

VA?? vadå hål i hjärtat?????????????????? blir ju skit RÄDD NU....vad såg dom inget sådant innan du fick honom???? uch *gråt*
    mer symtober din son hade??? lever han idag??? vad hände??

• Neaa

Ett hål borde de ju ha upptäckt, de lyssnar ju på hjärtat och då blir det ju blåsljud isf så det låter otroligt. Han kan ju ha någon infektion i kroppen eller vad som helst som gör det jobbigt för honom att äta. Men kolla upp det.

• lilla sandra

Min son kallsvettas oxå ofta o han har INGET hål i hjärtat.
    De har kollat med UL i Uppsala redan när jag väntade honom eftersom vi har hjärtfel i familjen.

• elektra1
    Zesssan skrev 2008-11-19 23:11:31 följande:
    VA?? vadå hål i hjärtat?????????????????? blir ju skit RÄDD NU....vad såg dom inget sådant innan du fick honom???? uch *gråt*mer symtober din son hade??? lever han idag??? vad hände??
    ett hål i hjärtat behöver inte vara farligt.
  • Zesssan

Okej..

Elektra nej men det låter ju inte kul...

NEAA> Vi har varit inne med han 1000 gånger sen han föddes för han har andats konstigt vi har kollat han hos en ögon näsa hals doktor me. Han har lite pipljud och det kan vara något som kallas "tracamalaci" ( inte rätt stavat) det är inget farligt , det är brosket som rä mjukt i halsen bara, och växer bort. Men när han käkar så har han lite svårt att äta ibland. Så kan ju vara det... ska ialflall ringa bvc och prata med dem.

Lillasandra> aha... mm vet ej nåot om min bakgrund :(

• Spicy woman
    Zesssan skrev 2008-11-19 23:11:31 följande:
    VA?? vadå hål i hjärtat?????????????????? blir ju skit RÄDD NU....vad såg dom inget sådant innan du fick honom???? uch *gråt*mer symtober din son hade??? lever han idag??? vad hände??
    Jo han lever och är pigg som bara den. Det var de enda symtomen han hade. De såg det när han var 2 dagar gammal. Fast jag skrev att det inte behöver vara det heller för din son, så du behöver inte vara orolig. Kan vara vad som helst att han kallsvettas, så du borde ta din son till en barnläkare så de får kolla upp honom ordentligt.
  • Spicy woman
    Neaa skrev 2008-11-19 23:14:54 följande:
    Ett hål borde de ju ha upptäckt, de lyssnar ju på hjärtat och då blir det ju blåsljud isf så det låter otroligt. Han kan ju ha någon infektion i kroppen eller vad som helst som gör det jobbigt för honom att äta. Men kolla upp det.
    På en del barn upptäcker de sånt efter flera månader och inte på en gång.
Svar på tråden Min 4 månaders son kallsvettas ofta....