• Anonym

Hur länge ska man blöda efter insättning av hormonspiral?

Jag har satt in en hormonspiral. Första veckan blödde jag ingenting men efter en vecka började jag blöda och har nu hållit på i 2 veckor.
    Det räcker med trosskydd eller liten binda och jag har inte ont. Borde kanske ringa bm eller är detta normalt?

• Svar på tråden Hur länge ska man blöda efter insättning av hormonspiral?
  • LuMa

Helt normalt.
    Själv blödde jag i närmare fyra månader efter insättning..

• Anonym

Nä... så länge! Varför sa inte bm något om det? Hon sa bara att man kan få lite oregelbundna småblödningar ca ett halvår. Inget om ihållande blödning i flera månader. Suck!

• LuMa
    Anonym skrev 2008-11-20 10:14:39 följande:
    Nä... så länge! Varför sa inte bm något om det? Hon sa bara att man kan få lite oregelbundna småblödningar ca ett halvår. Inget om ihållande blödning i flera månader. Suck!
    Men det behöver inte alls bli som jag har haft det heller.
    Endel blöder inte alls, endel blöder några veckor, endel blöder längre..
    Du får helt enkelt vänta och se bara vilken grupp du tillhör.
  • Multignutten

Satte in en hormonspiral 5/11 och har sedan dess haft småblödingar i princip hela tiden, räcker med trosskydd. Även om det inte är roligt så var jag inställd på det.

• Anonym

Du skall tömma livmodern på blod, därför blöder du. Tar olika lång tid.

• Niicol3e

jag har satt in homonspiral i september, blödde i ca 4dagar, sedan hade jag småsmå blödningar i 4 dagar till, hade starka flytningari ca 2 veckor fick min mens, den 9 oktober hade den i 3-4 dagar, små blödningar i 1-2 dagar sedan behöver jag bara använda troskydd för jag har ganska starka flytningar,.

om jag ska tilläga satte jag in homonspiralen på tisdagen och på lördagen ahde jag sex, inget prolem med det :D

det är nog olika för varje !

och nu får jag mensen regelbundet men har bara mensen i 3-4 dagar och sedan små blöningar i två :)

• Anonym

2 månader sen jag satte in min och blöder ännu

• Anonym (Sss)

satte in min början av oktober..blöder än varje dag men det har blivit små blödningar nu i 2v..hoppas dom tar slut snart oxå..

Svar på tråden Hur länge ska man blöda efter insättning av hormonspiral?