• porlan

Nålfiltsmatta eller liknande ?

Har en handikappad dotter som sitter mycket på golvet o leker. Nu ska jag ta itu med renovering av hennes rum.
    Funderar på om det är ett bra alternativ att lägga en nålfiltsmatta på golvet för arr det inte ska bli så kallt för henne.

Några spontana tankar ? För och nack-delar ?
    Andra alternativ ?

Tack :)

• Svar på tråden Nålfiltsmatta eller liknande ?
  • Lilla Mimsan

Vi kommer lägga in heltäckningsmatta i dotterns rum så det blir lite mysigare. Samlar nog smuts men det blir väl att dammsuga bättre. Och så är de lite bättre än 70-talets
    Bor ni nära ett Hornbach?? De har massor av mattor

• hulahula79

jag har sån matta i trappen och jag hoppas på att den tas bort snart. det är stora svarta fläckar på den som inte går bort, trodde jag, grannen berättade att hennes vart bortplockad dom svarta fläckarna var som mattan va sliten filten va borta botten var svart!

rör hon sig mycket eller blir hon där ni sätter ner henne?

• porlan

Dottern kravlar omkring ganska mycket men i gengäld inte hemma alla dagar i veckan då jag har LSS-insats till henne utom hemmet.

Hur lång livslängd har det varit på mattorna ?

• hulahula79

vet inte, det är som sakt hyresrätt...

• m o e

Nålfiltsmattor är väldigt lätta att hålla rena, jämfört med vanlig heltäckningsmatta. Ni kan ju lägga in den löst, alltså inte limma den? Eller går det inte med nålfilt? I så fall är det ju inget större problem att plocka bort den senare.

Vi ska sätta nålfiltsmatta i vår trappa, som är hal och brant. Tror det kommer bli jättebra! Vi har kompisar som har gjort det i sin trappa och det blev både fint och bekvämt.

Svar på tråden Nålfiltsmatta eller liknande ?