• Parvens syrra

Vad tycker ni om vagnen easywalker som sittvagn?

Hur är den och köra? Är den lätt att fälla ihop? tar den stor plats i bil? Går den att köra med i skog och ojämn mark och liknande?

Ja berätta gärna era erfarenheter om vagnen.

Tipsa gärna om andra sittvagnar som är bra med fullt liggläge oxå.

• Svar på tråden Vad tycker ni om vagnen easywalker som sittvagn?
  • Genuin

Jag har ingen erfarenhet av Easywalker men jag har Kronans sulky och jag är jättenöjd med den. Den är nästan som en hybrid mellan en sittvagn och sulky och har fullt liggläge och jättebra komfort för både förare och barn, mycket lätt att köra etc.

Jag har haft Cango snobben sulky också med den hade inte kullager på hjulen så var lite meckigt om man behövde ta av hjulen, man behövde då smörja med fett igen för att det skulle glida lika smidigt.

Ingen av dessa är vändbara men det är ju inte easywalker heller så jag antar att det är ok med att ha barnet framåt :)

• Katjan

Jag har haft en easywalker sky. Jag tycker att det gick utmärkt o köra vagnen ojämnmark. En lätt vagn som är enkel att fälla ihop och tar liten plats i bilen. Det negativa kan vara att man reglarar ryggstödet med dragkjedjor på sidorna, men man vänjer sig snabbt vid det.
    Köpte min ifrån babyjungle.

En annan vagn som jag oxå har haft är Urban jungle. Tycker att den oxå är bra men den tar större plats o är dyrare.

(¯`°?.¸ ღ ♥ Fenix 070707 ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Parvens syrra
    Genuin skrev 2008-11-20 11:34:32 följande:
    Jag har ingen erfarenhet av Easywalker men jag har Kronans sulky och jag är jättenöjd med den. Den är nästan som en hybrid mellan en sittvagn och sulky och har fullt liggläge och jättebra komfort för både förare och barn, mycket lätt att köra etc. Jag har haft Cango snobben sulky också med den hade inte kullager på hjulen så var lite meckigt om man behövde ta av hjulen, man behövde då smörja med fett igen för att det skulle glida lika smidigt. Ingen av dessa är vändbara men det är ju inte easywalker heller så jag antar att det är ok med att ha barnet framåt :)
    Jo framåt vänd vagn kommer vara okej sen.

Vad har kronans sulky för hjul? går dom och köra med på vintern?
  • Parvens syrra
    Katjan skrev 2008-11-20 11:45:06 följande:
    Jag har haft en easywalker sky. Jag tycker att det gick utmärkt o köra vagnen ojämnmark. En lätt vagn som är enkel att fälla ihop och tar liten plats i bilen. Det negativa kan vara att man reglarar ryggstödet med dragkjedjor på sidorna, men man vänjer sig snabbt vid det. Köpte min ifrån babyjungle. En annan vagn som jag oxå har haft är Urban jungle. Tycker att den oxå är bra men den tar större plats o är dyrare.
    tack för tipsen.. kollade lite på urban jungle men inte riktigt det jag är ut efter.
    Dragkedjor lät lite krångligt.
  • Katjan

Har du tittat nått på Baby jobber city elite single vagnen? super smidig att fälla ihop o väger 11kg, med en jätte bra suflett o nästan fullt liggläge. Massa bra finesser.
    Kostar ca 5000kr i Sverige.

www.babyjogger.com

• Katjan

Baby jogger city elite single*

• Cs mamma

Jag har en Sky och är jättenöjd. Det enda som är liiite krångligt i början är just detta med dragkedjorna för att reglera ryggen. Har testat UJ men den var så bred och dessutom har den halvliggande även i uppfällt tillstånd. Babyproffsens tyckte jag var oerhört bred och tung men det är väl för att man vant sig med Easy walkerns 9kg.

• Asereht

Jag har också en Easy Walker sky och jag är kalasnöjd. Har haft UJ tidigare men störts av bredden då jag varit van vid smidiga smalare vagnar innan. Men så hittade jag Sky och föll för den. Vi bor ute på landet och den funkar utmärkt här ute så väl som i stan. Jag tycker inte det är så krångligt med dragkedjorna men så är jag sedan tidigare van vid dem både från äldre UJ/MT och Phil and Ted´s.

Det är sjysst ställbar fjädring på Sky vilket UJ helt saknar. Sen kommer den komplett med frambåge vilket underlättar. Den är billigare och gör man som jag och köper den från Nederländerna direkt så blir det ännu billigare.

♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥
  • Asereht

Förresten, den blir väldigt liten och kompakt ihopfälld, vilket också är ett stort plus!

Kan även tipsa om att man kan köpa lösa klädslar till EW också precis som till UJ vilket gör att man kan förnya vagnen. EW har också ett kul tillbehörsset som heter "pimp my pram" för lite extra färg.

Jag har en del bilder i mitt galleri.

• Genuin

Kronan sulky har vanliga luftfyllda gummihjul, skulle tro att de fungerar bra i snö :) Jag bor själv i London och är i Stockhom ibland så har inte direkt använt den i snö. Jag tycker att den är toppen, det enda som kan upplevas som negativt med den är att varukorgen är i minsta laget men vagnen är så pass stabil så man kan hänga mycket på handtaget eller så knölar man ner en större väska som sticker upp i varukorgen. Det andra är att man inte kan ta av suffletten (om man nu skulle vilja - jag tycker att det är smidigt när man flyger för det gör vagnar generellt lite mer lätta att hantera) men gör man det på Kronansulkyn så ser det lite konstigt ut för det går en tunn stång tvärs vid handtaget. Den har också som alla andra Kronan's vagnar ett litet inbyggt solskydd och sulkyn har även inbyggd myggnät :)
    Här är en länk till sulkyn:
    www.kronan.com/Inventory/Navision/412005708&menuS=Barnvagn
    Och en länk till demo: www.kronan.com/Barnvagn

• Joly

Goldenticket, vagnen du menar är det samma som First wheels city elite? I såfall har du den och är du nöjd? Kollar lite på den för att ha med på resa och tycker den verkar bra och smidig. Är den det?

• Katjan
    Joly skrev 2008-11-20 16:50:07 följande:
    Goldenticket, vagnen du menar är det samma som First wheels city elite? I såfall har du den och är du nöjd? Kollar lite på den för att ha med på resa och tycker den verkar bra och smidig. Är den det?
    Nej, nej det är inte samma vagn.
  • Joly

Goldenticket, såg nu att det inte var den vagnen jag menar. Vet du om sittdelen är vändbar på den vagnen som du menar?

• Parvens syrra

Tack för alla tipsen och en j'tte bra beskrivning.

Har du beställt den då?

Asereht skrev 2008-11-20 14:00:29 följande:
    Jag har också en Easy Walker sky och jag är kalasnöjd. Har haft UJ tidigare men störts av bredden då jag varit van vid smidiga smalare vagnar innan. Men så hittade jag Sky och föll för den. Vi bor ute på landet och den funkar utmärkt här ute så väl som i stan. Jag tycker inte det är så krångligt med dragkedjorna men så är jag sedan tidigare van vid dem både från äldre UJ/MT och Phil and Ted´s. Det är sjysst ställbar fjädring på Sky vilket UJ helt saknar. Sen kommer den komplett med frambåge vilket underlättar. Den är billigare och gör man som jag och köper den från Nederländerna direkt så blir det ännu billigare.
    Asereht skrev 2008-11-20 14:02:32 följande:
    Förresten, den blir väldigt liten och kompakt ihopfälld, vilket också är ett stort plus! Kan även tipsa om att man kan köpa lösa klädslar till EW också precis som till UJ vilket gör att man kan förnya vagnen. EW har också ett kul tillbehörsset som heter "pimp my pram" för lite extra färg. Jag har en del bilder i mitt galleri.
  • Asereht
    Parvens syrra skrev 2008-11-27 10:30:44 följande:
    Tack för alla tipsen och en j'tte bra beskrivning. Har du beställt den då?
    Jag köpte min härifrån: Babyjungle http://shop.mijnwinkel.nl/data/v10618/objects/

Man får välja i rullisterna och flikarna ovan för att komma fram till rätt saker. Tog mindre än en vecka att få hem den. Inga problem öht och snabba svar via e-mail när man har frågor. Man får kommunicera på engelska. Sparade en tusenlapp genom att beställa därifrån (beställde lite tillbehör också).
  • Katjan
    Asereht skrev 2008-11-20 14:02:32 följande:
    Förresten, den blir väldigt liten och kompakt ihopfälld, vilket också är ett stort plus! Kan även tipsa om att man kan köpa lösa klädslar till EW också precis som till UJ vilket gör att man kan förnya vagnen. EW har också ett kul tillbehörsset som heter "pimp my pram" för lite extra färg. Jag har en del bilder i mitt galleri.
    Vet du hur mkt lösa klädslar kostar?
  • Asereht
    Katjan skrev 2008-11-27 11:07:22 följande:
    Vet du hur mkt lösa klädslar kostar?
    Babyjungle sålde inte lösa klädslar när jag köpte min vagn. Det kanske de gör nu?

Menhttp://kidzshop.jetshop.se/ gör det. Kommer inte ihåg exakt vad det kostade men max 1500:-. Då får man rubbet, sittdel, bygeltyg och en ny sufflett i den nya färgen.
Svar på tråden Vad tycker ni om vagnen easywalker som sittvagn?