Hur kan jag träna rumpan hemma??
Hej!
På bara något år har min rumpa blivit så platt och tråkig... brukade vara nöjd över den förut, men nu måste jag göra något!
Någon som har bra tips på övningar man kan göra hemma??
Hej!
På bara något år har min rumpa blivit så platt och tråkig... brukade vara nöjd över den förut, men nu måste jag göra något!
Någon som har bra tips på övningar man kan göra hemma??
Knäböj:)
Rumpvandring över golvet...
Sjumilakliv - alltså jättekliv framåt. Skitjobbigt.
framfall är också effektivt
Be din man smiska upp dig..
Hej!
Här är tre tips på övningar man kan göra hemma. Det kanske inte verkar så jobbigt, men jag lovar att det är det!
1 Sumo-knäböj
1. Stå med fötterna bredbent och placera händerna på höfterna.
2. Sätt dig ner, som om du skulle sätta dig på en stol. Res dig upp igen och lyft samtidigt upp höger ben mot taket.
3. Repetera övningen med vänster ben. Upprepa totalt tio gånger med varje ben.
2 Knäböj i plié
Den här övningen fokuserar på lårens insida och den undre delen av rumpan.
1. Ställ dig med benen i sär. Låt knän och fötter peka utåt i cirka 45 grader.
2. Dra in rumpan, böj på knäna och sjunk nedåt samtidigt som du lyfter hälarna från golvet och står på tå.
3. Håll positionen i fem sekunder. Sänk ner hälarna i golvet igen, men stå kvar med böjda knän. Upprepa 15 gånger.
3 Näbbdjursgång
1. Ställ dig i en bredbent, halvsittande position.
2. Lyft båda händerna och placera dem bakom huvudet, som när du ska göra situps. Vill du maximera övningen kan du hålla en medicinboll ovanför huvudet.
3. Håll in magen och spänn rumpan. Gå sedan framåt, ett steg i taget, hela tiden i halvsittande position. Ett lagom pass är att gå från ena kortväggen av ett rum till den andra och tillbaka.
du kan ju oxå ligga i sängen och böja knäna och trycka upp rumpan i vädret och spänna rumpan samtidigt, jag gör sånna ungefär 100 om dagen, det känns jobbigt de sista 10 men jag lovar att det hjälper =) kan man göra innan man ska sova =)
wero73 skrev 2009-02-10 16:20:08 följande: