• Mirjamell

Schleich hästar och stall

Hej! Min dotter på 5 år är hästtokig och jag funderar på att ge henne schleich stall och några hästar kanske jeep med hästtrailer i julklapp.

Är det någon här som har erfarenhet av dessa leksaker? Är de bra, leker barnen med dem, var kan man köpa dem billigast?

Mirjamell

• Svar på tråden Schleich hästar och stall
  • Hansarna

Hej!
    Jag håller just nu på att köpa på mig en massa Schleich-djur till mina barn.
    Barnen älskar dem, och de är jättehållbara.
    Vart man kan köpa dem billigt vet jag dock inte. Jag har köpt mina på en lokal leksaksaffär. Dår kostar de små djuren 29:-
    På tex BR-leksaker kostar de små djuren 39:-

• the M Bitch

Även min yngsta (4 år) älskar dessa djur!
    De är fantastiskt naturtrogna och hon har rätt många, bla hästar, krokodil, gås, stingrocka, t-rex (jättestor, den var dyr...), grisar, groda, elefant, tiger, lejon med ungar, mm.

Däremot är jag inte säker på om det är värt pengarna att köpa ett stall. Min tjej har ett stall (ärvt efter mig) till sina små hästar, men det använder hon aldrig. Varför ställa in hästarna där, när det är så mycket roligare att leka med dem i hela huset...

Jag har köpt såna här djur på en husdjursmässa. Den försäljaren hade en hemsida och sålde över internet också. Men jag vet inte om det är billigare än leksaksaffärer. Det är ofta rek.priser på sådana här leksaker.

• Mirjamell

Tack för era svar. Det blir troligen ett stall, för det är en het önskan från hennes sida, med kanske 1 häst eller två. Sedan fårt hon spara av sina veckopengar och köpa fler. Dotterna har gått på ridlekis sedan hon var 4 år och är riktigt duktig på detta med hästar. Hon kan mycket av anatomin och utrustningens namn, har även ridit rätt så mycket och är helt såld.

Mirjamell

Svar på tråden Schleich hästar och stall