• Anonym (tjejen)

Raka bort polisonger eller inte? Fult med polisonger och fult utan...

Tycker det är så fult med polisonger på mig.. Men rakar jag bort blir det stubb dagen efter plus att man ser skallig och vit ut just där... ser jättefult ut.. Laser eller liknande har jag inte råd med... samt att om jag låter det växa ut nu komme det se fult ut i flera veckor med halvkort hår där som inte är blekt för håret växer fortare där än på huvet å kan inte bleka en gång i veckan.. Hur gör ni?!

• Svar på tråden Raka bort polisonger eller inte? Fult med polisonger och fult utan...
  • Anonym (tjejen)

puff

• Jambosana

Gå till en salong dit invandrarkvinnor brukar gå, min kompis (som är från Iran) tipsade mig om det, de tar bort hår med sytråd och är jätteskickliga.

• Anonym (tjejen)

hmm sytråd? vad kostar det då?

• Jambosana

Beror på var du går. Mindre fancy ställen kostar mindre. Var bor du?

Jag har gjort det en gång, armhålor och mustach kostade 300:-

• Anonym (tjejen)

Hur länge håller det innan det växter ut då? Gör det ont med sytråden? Jag bor i Örebro typ. Tack för hjälpen

• Jambosana

Det är som att vaxa/plocka, så det dröjer innan håren växer ut och då blir det inte stubb heller. Lite ont gör det, men du kan förbereda lite hemma, genom att smörja in de ställen som ska trådas med typ iprenkräm, någon timme innan.

Tyvärr känner jag inte till Örebro, men om du kollar gula sidorna, så kanske du hittar ngt ställe som verkat exotiskt. En del frisörer gör det också.

• Anonym (konst)
    Jambosana skrev 2008-11-20 21:25:27 följande:

Gå till en salong dit invandrarkvinnor brukar gå, min kompis (som är från Iran) tipsade mig om det, de tar bort hår med sytråd och är jätteskickliga.

Är det en konst i sig att ta bort det?. Är det något frisörskor gör?
Svar på tråden Raka bort polisonger eller inte? Fult med polisonger och fult utan...