• Ulle73

Cancer!!

Jaha.. då har hudläkaren ringt då.. och det samtalet gjorde mig väldigt orolig.

Jag tar det från början. Jag har sedan 2004 tagit födelsemärken med malignt melanom vid några tillfällen. Min pappa gick bort i den hemska sjukdomen 2004 så jag började kolla mig med då. Har gått på kontroll var tredje månad. Nu började det se bättre ut så vi skulle öka det till 6 månader.

I slutet på oktober var jag där på kontroll igen och de tog bort två märken. Ett för att det mest satt i vägen för bh-n och en annan som de var fundersamma på.

Idag fick jag då samtalet för hudläkaren... Hon säger att det var en avvikande tumör och förklarade att den varit på Sahlgrenska för kontroll och att patologerna inte visste vad de skulle göra?? Så hon vill att jag kommer dit för planering hur vi skall gå vidare?? Hon frågar när jag kan komma och jag frågar henne när hon vill att jag skall komma. Då säger hon i eftermiddag 16,45 när hon slutar jobbet så jag skall dit efter hennes arbetstid och planera.. vad?? Inte bra.. det verkar bråttom.. shit..

Annars när jag har haft märken med malignt melanom så säger hon det och ber mig komma in igen så de kan ta bort lite mer runt om. Nu är det annorlunda. Jag är riktigt orolig. Tur jag har så underbara människor runt mig. Jag har en kompis som åker med mig och som jag även kan lämna mina barn hos.

Hjälp!! Om 2,5 timmar skall jag vara där.. hoppas jag har missuppfattat och det inte är så farligt.

Fan va jag hatar den här sjukdomen. Jag är bara 35 år..

• Svar på tråden Cancer!!
  • violet

Kram! Förstår din oro, absolut. Men idag blir "nästan" alla friska från den sjukdomen!

• Hannah76

Åh... Förstår att du är orolig. Hoppas att det är obefogat.
    Håller tummarna för dig!

• Ulle73

Jo, jag vet att de blivit mycket bättre. Det är bara det att jag har ju min pappa.. som var en av de som inte blev det.

• violet
    Ulle73 skrev 2008-11-20 14:07:38 följande:
    Jo, jag vet att de blivit mycket bättre. Det är bara det att jag har ju min pappa.. som var en av de som inte blev det.
    jo det är mycket förståeligt.
  • Delphi

Skickar en styrke-kram. Hoppas det går bra i eftermiddag.

Kram

• Ulle73

Tack!! Känns lite som att jag drömmer.. förstår inte riktigt vad läkaren sa.. är nog tur en kompis följer med.

• Ulle73

Skall snart åka till kompisen och lämna barnen.. känner mig alldeles tom. Nu vill jag bara veta vad läkaren skall säga.. så jag inte behöver spekulera.

• Max mamma

HUR har det gått??????????

camilla

• Ulle73

Har precis kommit hem.. helt slut.

På vägen till kompisen trycker min dotter ner fönsterhissen och ner faller rutan och kan inte tas upp igen.. så jag har fått pussla och ha mig med bilar ikväll också.

Jo.. jag vet inte egentligen. Kom upp till läkaren. Där står de och väntar på mig. Egentligen hade de slutat, men läkaren och sköterskorna var kvar bara för min skull..

Läkaren berättar att det var märket som jag bett dem ta bort pga att det satt dumt till och skavde på bh-n som var malignt melanom i. Det märket har jag haft länge men de säger att det inte varit något i det. Det som skrämmer henne är att det inte ser ut som ett födelsemärke med malignt melanom skall se ut. Patologerna som har kollat är väldigt förvånade med. De vet inte vad det kommer ifrån och spekulerar. Nu är det skickat till sahlgrenska för att få reda på exakt vilken malignt melanom det är.

Min läkare vill inte vänta på provsvaret därifrån så jag skall in till kirurgen snarast och de skall operera bort mer runt där märket satt samt att de skall spruta in kontrastvätska för att se om det spridit sig till körtlarna. Det kommer nog hända i nästa vecka att jag blir inlagd för det.

Läkaren gick över mig igen noggrant och de tog bort ett märke till. Hon är jätteorolig och jag fick hennes direktnummer och får ringa när jag vill.. om jag undrar något.

Just nu är jag inte orolig, men jättetom i huvudet. Vet inte hur jag skall orka jobba.. kan liksom inte tänka. Blir kanske bättre när jag har fått sova.

Kram till er alla!!

Svar på tråden Cancer!!