Cancer!!
Jaha.. då har hudläkaren ringt då.. och det samtalet gjorde mig väldigt orolig.
Jag tar det från början. Jag har sedan 2004 tagit födelsemärken med malignt melanom vid några tillfällen. Min pappa gick bort i den hemska sjukdomen 2004 så jag började kolla mig med då. Har gått på kontroll var tredje månad. Nu började det se bättre ut så vi skulle öka det till 6 månader.
I slutet på oktober var jag där på kontroll igen och de tog bort två märken. Ett för att det mest satt i vägen för bh-n och en annan som de var fundersamma på.
Idag fick jag då samtalet för hudläkaren... Hon säger att det var en avvikande tumör och förklarade att den varit på Sahlgrenska för kontroll och att patologerna inte visste vad de skulle göra?? Så hon vill att jag kommer dit för planering hur vi skall gå vidare?? Hon frågar när jag kan komma och jag frågar henne när hon vill att jag skall komma. Då säger hon i eftermiddag 16,45 när hon slutar jobbet så jag skall dit efter hennes arbetstid och planera.. vad?? Inte bra.. det verkar bråttom.. shit..
Annars när jag har haft märken med malignt melanom så säger hon det och ber mig komma in igen så de kan ta bort lite mer runt om. Nu är det annorlunda. Jag är riktigt orolig. Tur jag har så underbara människor runt mig. Jag har en kompis som åker med mig och som jag även kan lämna mina barn hos.
Hjälp!! Om 2,5 timmar skall jag vara där.. hoppas jag har missuppfattat och det inte är så farligt.
Fan va jag hatar den här sjukdomen. Jag är bara 35 år..