• Anonym (Gravtest)

När kan man tidigast göra gravtest med stickor från Testlagret?

Är det någon som har erfarenhet av dessa teststickor från Testlagret och vill svara på min fråga?
    Jag tror att jag läst någonstans att man kan testa redan 5-8 dagar innan BIM, kan det vara riktigt?
    Jag har nu gjort det och det blev ett stort så jag hoppas att detta inte stämmer!!!!
    När skall jag testa för att få ett riktigt test svar?

• Svar på tråden När kan man tidigast göra gravtest med stickor från Testlagret?
  • Anonym (Gravtest)

En sak till.....
    Jag är så offantligt trött och det liksom kniper i vänsta delen av tjejmagen/äggstocken men det kan väl inte bero på att jag eventuellt är gravid?
    Väntar inte BIM förrän om en vecka!
    Finns det chans att tröttheten jag känner nu beror på graviditet? Är väl förtidigt??

• Anonym (samma här)

Jag är i samma situation, attans att man inte bara kan hålla sig ifrån de där testerna iaf till bim!!! Med allra största sannolikhet är det alldeles för tidigt både för att plussa på en sticka och för att känna grav-symtom. Trötthet kan bero på tusen andra saker tyvärr, likaså kan känningarna i magen vara pms. Jag tänker dock inte tappa hoppet för att testet visar minus 6 dagar innan bim, det får inte du heller göra Tror det är MYCKET vanligare att testet visar - en vecka innan bim än att det visar plus vid graviditet! Vi får ge oss till tåls helt enkelt :)

• LuPeRo

På BIM-4 visade dom negativt för mig, men positivt på BIM-3.

Ni får hålla er ett tag till

Lycka till!

★Det är målet som är meningen med hela färden★
  • Anonym (Gravtest)

Till Anonym (samma här)
    Visst borde man låta bli dom och även låta bli att känna efter men man blir ju galen av väntan...
    Men jag tror faktiskt precis som Du att det är för tidigt att testa!
    Hoppas att du får det efterlängtade :et när det är dax att testa.
    Jag kommer skriva här hur det gick för mig, kul om du ochså hade haft lust att göra det.
    Tröttheten kanske beror på något annatmen jag har läst här på FL att det finns dom som känt av det i redan vecka 3 & 4! Jag är i så fall i vecka 4.
    Som du ser kan jag inte låta bli att hoppas att det ändå är ett symtom.... Flört

• Anonym (Gravtest)

Bra att du svarade!
    Då är hoppet inte ute, som jag skrev förut så är jag väl bara för ivrig... Man vill ju såväl få det stora plusset...

Fortsätt gärna svara!!!

• Anonym

jag gjorde det 5 dagar efter beräknad mens, och det visade positivt

• Berber

Jag testade minus dagen före bim och plus tre dagar senare. Samma sak i min förra graviditet trots att jag tom väntade tvillingar då! Tror att det är väldigt individuellt hur snabbt hcg-nivån stiger, men ett minus före bim behöver definitivt inte betyda minus.

• Anonym (samma här)

Nä, det verkar väldigt individuellt det där med hur snabbt hcg stiger i kroppen. Antar att det även har att göra med hur många dagar efter äl ägget fäster i livmodern, det är väl då hcg börjar produceras tror jag? Så kanske har ägget inte ens fäst än för oss ts (OM vi nu är gravida), det fäster mellan ca dag 7-10 efter äl har jag för mig. Själv är jag nånstans mellan dag 7 och 9 efter äl...

Hur får man tiden att gå fram till bim??? Blir tokig!!!!

• Anonym (Gravtest)

Hoppas att det är så att ägget eventuellt inte fäst om det nu kommer att göra det vill säga.....
    Hur man får tiden att gå ja, det kan man undra, får väl fortsätta att hoppas ock leta efter tecken på graviditet....

• Anonym (jag oxå...)

Jag har kräkts två morgnar i rad... då blir man oxå väldigt sugen på att testa trots att jag är minst 5 dagar från bim. Och så har jag bruna flytningar sen 2 dagar, och då undrar jag förstås om det är en nidationsblödning (som jag har läst på om) eller förtidig mens som kommer av att jag har mixtrat med p-pillren... Ska testa imorgon iaf, men förväntar mig inget plus. Det blir med Testlagrets stickor, lär ju gå åt några stycken...

Svar på tråden När kan man tidigast göra gravtest med stickor från Testlagret?