• felician

ikea madrass

Jag har köpt säng och madrass på Ikea och madrassen har liksom piggar på ena sidan, ska den sidan vara upp eller ner när man lägger den i sängen?

• Svar på tråden ikea madrass
  • ZeZZa

Den sidan med plupparna ska vara uppåt på sommaren så att det kommer in luft under bebisen... Sen kan du vända på vintern när det e kallare...

• Erika23

Jag har lagt piggarna neråt...

• listo

Det kan du välja själv, båda sidorna funkar lika bra.
    Jag har hört sägas att sidan med piggarna är "sommarsida" för att den släpper genom mer luft, och att man har den släta sidan uppåt på vintern.

Men som sagt, välj själv

• atelli

Jag har hört att plupparna alltid ska vara neråt...

• ZeZZa

Jag jobbar på barnavdelningen på ikea och så står det i lappen man får med när man köper madrassen att plupparna är "sommarsida" Men man får ju såklarrt göra som man tycker...

• Santorini

Vad är det för madrass? Jag har funderat på att köpa både säng, madrass, täcke och kudde på Ikea. Något du kan rekomendera?

• ZeZZa

Det finns två madrasser med pluppar... Sultan Blunda 279:- och Sultan sova 449:- Om det nu e med pluppar du vill ha.. Täcke och kudde till barnsäng har vi inte så stort sortement av.. men det som finns heter Len och i den serien finns det även örngott o drapålakan.. Det lättaste är nog att gå dit och titta för då hittar man lättast det som fallen en i smak... lycka till...

• ZeZZa

Glömde sängen... Det finns bara 4 st för tillfället..Sniglar, Gulliver, Hensvik och Diktad. Själv tycker jag bästa om den sistnämda Eftersom det finns en hel serie till den med skötbord som du kan göra om till en byrå efteråt och så finns det även garderob o annat i samma serie.. Men somsagt smaken e som baken...

Svar på tråden ikea madrass