• Gravid 89

Uttalas det LiberO eller Liberååå (Som Joe "Labero"?)

Hmm har funderat över detta nu. Har en kompis som envisas med att säga Liberååå (låter precis som Joe "Labero"-uttalet) och blev lite tjurig när jag sa att det är "LiberO".

Vi snackar om blöjmärket alltså! Har för mig att de t om i reklamen uttalar LiberO.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-20 14:48
    Alltså jag menar inte LiberO med betoning på O, utan jag skrev hela Libero för att folk ska fatta att det är blöjmärket jag menar!

Själv uttalar jag Libero så snabbt att det låter som "Liibro".

• Svar på tråden Uttalas det LiberO eller Liberååå (Som Joe "Labero"?)
  • Februarii

Jag säger Libro. Knappt hörbart E alltså. Lååångt ifrån Labero-uttal i alla fall.

• Caranlachiel

Libero med betoning på i och o-ljud.

Vecka 23 - and counting! (BF 21 mars)
  • Indillia

Liibro, säger jag. I:et blir liksom långt av sig själv, E:et hörs inte och det "ska" vara O på slutet.

• Headrush
    Indillia skrev 2008-11-20 14:31:08 följande:
    Liibro, säger jag. I:et blir liksom långt av sig själv, E:et hörs inte och det "ska" vara O på slutet.
    Me too
    Det är ingen ordning på allting. Man hittar inte vart enda dugg.
  • ming

What, jag säger o-ljud på både libero och Labero.

• Panna82

ming: Hon menar betoningen..

• Gravid 89

Jag håller med er alla

Inget förbannat "Labero" uttal på blöjorna. Jag visste väl att jag hade rätt

• lillamuan
    Februarii skrev 2008-11-20 14:29:30 följande:
    Jag säger Libro. Knappt hörbart E alltså. Lååångt ifrån Labero-uttal i alla fall.
    samma här
  • Shannara

Jag har hört att det ska heta Liibro... Typ...

Men här där jag bor så säger alla Libeeero... Så även jag

♡Jag har världens fem goaste trollungar!♡
  • mrskensington

Liiberrå. Och Labeerå.

• Hannah76
    Indillia skrev 2008-11-20 14:31:08 följande:
    Så säger jag med.
  • Xgirl83

Liiibro säger vi, ingen betoning på O.

• ming
    Panna82 skrev 2008-11-20 14:36:33 följande:
    ming: Hon menar betoningen..
    Då undrar jag varför hon pratar om o-ljudet istället för e-ljudet.
  • Gravid 89
    ming skrev 2008-11-20 14:48:33 följande:
    Då undrar jag varför hon pratar om o-ljudet istället för e-ljudet.
    Läs TS
  • ming

Gravid 89 skrev 2008-11-20 14:51:16 följande:

Läs TS
    Aha, du menar att jag skulle läsa det som du precis skrev till nu i efterhand?
    Jag har fortfarande lite svårt att fatta. Var frågan alltså på vilket sätt man uttalar Libero? Jag trodde att det var om man uttalade Libero med o-ljud eller å-ljud i slutet, det är den bilden jag fick från din ts. Men tillägget antyder ju att du vill veta HELA uttalet på Libero. Vilket ska man gå efter, första ts eller tillägget?
  • Gravid 89
    ming skrev 2008-11-20 14:55:27 följande:
    Gravid 89 skrev 2008-11-20 14:51:16 följande:
    Aha, du menar att jag skulle läsa det som du precis skrev till nu i efterhand?Jag har fortfarande lite svårt att fatta. Var frågan alltså på vilket sätt man uttalar Libero? Jag trodde att det var om man uttalade Libero med o-ljud eller å-ljud i slutet, det är den bilden jag fick från din ts. Men tillägget antyder ju att du vill veta HELA uttalet på Libero. Vilket ska man gå efter, första ts eller tillägget?
    Ja, syftade på det jag skrev i efterhand!

Och ja, på vilket sätt man uttalar Libero. Du vet hur Joe _Labero_ uttalas. Labero med sån där slemmig amerikansk accent. På samma sätt uttalar min kompis "Libero", det låter som "Labero" fast istället med ordet Libero.

Jag menar alltså HELA uttalet på Libero, hur man uttalar det. Själv uttalar jag Libero så att det liter Liibro. Jag säger ordet så snabbt så man knappt hör E:et.
  • ming

Gravid 89 skrev 2008-11-20 15:01:04 följande:

Ja, syftade på det jag skrev i efterhand! Och ja, på vilket sätt man uttalar Libero. Du vet hur Joe _Labero_ uttalas. Labero med sån där slemmig amerikansk accent. På samma sätt uttalar min kompis "Libero", det låter som "Labero" fast istället med ordet Libero. Jag menar alltså HELA uttalet på Libero, hur man uttalar det. Själv uttalar jag Libero så att det liter Liibro. Jag säger ordet så snabbt så man knappt hör E:et.
    Okej, då fattar jag.
    Isf uttalar jag det Liiiberro typ.
Svar på tråden Uttalas det LiberO eller Liberååå (Som Joe "Labero"?)