• Tvåbarnsmamma79

Glömt o ta TVÅ p-piller!Vad göra?!

Hej!
    Jag min klant,såg idag på p-pillerkartan att jag glömt ta både onsdagen,o torsdagens piller!!! Har nu tagit ons+torsdagens piller,ska jag ta fredagens(alltså dagens)piller imorrn,o även lördagens,o sen fortsätta som vanligt?Vill inte ta TRE piller idag ju?Fn,vad man är klantig!!!
    Nån som vet vad man ska göra?Är väl försent för "dagen efter piller"?
    Tack på förhand!!!

Kram,virrpannan Sandra

• Svar på tråden Glömt o ta TVÅ p-piller!Vad göra?!
  • UBJ

Har du tittat vad det står i bipacksedeln? Jag tror inte att du ska ta tre p-piller på en dag, du kommer nog må rätt tjuvtjockt av två...

Utan att ha järnkoll säger jag: fortsätt med ett piller om dagen och skydda er på annat sätt i två veckor (jag har för mig att det är så).

• Tvåbarnsmamma79

det dumma är ju att jag slängde bipacksedel(vet inte varför jag gjorde det,brukar inte göra det annars det är så typiskt!)men jag får väl ta dagens piller imorrnbitti,o lördagens imorrnkväll eller nåt,o hoppas på att det går bra...

• Eliin

jag glömde ofta både 2 och 3 piller och då hade jag ändå minipiller, men inget hände...

Men ha skyddat sex en vecka...

• Eliin

du blir inte skyddad från graviditet för att du tar 3 piller på samma dag.. jag slängde de piller som jag missat och fortsatte som vanligt..

• Fru J

Gå in på www.fass.se och sök på ditt p-piller så kan du läsa bipacksedeln där. Se till att skydda dig när ni har sex så är det ingen fara.

• Lillstrumpa

Kolla apotekets hemsida. Jag gjorde så att jag tog två piller och sen fortsatte med ett om dagen när jag hade missat, har jag för mig, men det är ju en del år sedan jag åt p-piller nu... Skydda er på annat sätt i ett par veckor är nog bäst, som de andra föreslår.

• Tvåbarnsmamma79

en fråga till...ska jag ta både fredagens o lördagens piller imorrn?annars "missar" jag ju ett piller?hade dessutom sex för ett par dar sen vill bli gravid igen,men inte nu är så klantig... behöver jag ringa barnmorskan o fråga?det står att man ska ringa o rådfråga barnmorskan om man glömt mer än 1 tablett...?

Svar på tråden Glömt o ta TVÅ p-piller!Vad göra?!